اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه:

غدیر ولایت را به عنوان محور بقای جامعه اسلامی معرفی کرد

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: غدیر ولایت را به عنوان محور بقای جامعه اسلامی معرفی کرد و تاکنون نقش اساسی در استمرار امت اسلامی ایفا کرده است.

غدیر ولایت را به عنوان محور بقای جامعه اسلامی معرفی کرد

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: پیام غدیر ارائه الگوی انسانی برای مدیریت کشور و جامعه است و پیامبر اکرم(ص) به امر الهی نسبت به معرفی جانشین برای خود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بحث ولی فقیه ادامه غدیر خم است، گفت: معتقدیم که نزدیک‌ترین فرد به امام عصر از نظر صفات ولی فقیه است و او را صاحب منصب ولایت و خلافت می‌دانیم.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه ادامه داد: امیرالمؤمنان(ع) از نظر سجایای اخلاقی و برکات علمی و عملی، عبودیت و بندگی در جایگاه بالا بود و پیامبر اکرم(ص) برای مدیریت کشور شخصی بی‌نظیر مانند امام علی(ع) را انتخاب کرد.

وی با اشاره به مخالفت‌ها با واقعه غدیر گفت: برخی از این مخالفت‌ها از سوی کسانی است که اصل حضور ولایت و اولیای دینی را در سیاست قبول ندارند بنابراین با مسئله غدیر مخالفت می‌کنند.

غرویان ادامه داد: برخی از مخالفان غدیر ارزش‌های اخلاقی را قبول ندارند و معتقد هستند که الزامی وجود ندارد، حاکم خصلت‌های اخلاقی داشته باشد بلکه فرد فاسق نیز می‌تواند به حکومت برسد، این در حالی است که پیام غدیر این است که مدیر و سیاستمدار باید از نظر علمی و عملی بالاترین فرد باشد.

وی به اهمیت واقعه غدیر اشاره کرد و افزود: جامعه اسلامی همیشه نیازمند مرشد، راهنما و معلم است و جامعه اسلامی بدون حکومت نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و غدیر ولایت را به عنوان محور بقای جامعه اسلامی معرفی کرد و تاکنون نقش اساسی در استمرار امت اسلامی ایفا کرده است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه عنوان داشت: امروز باید همان خط ولایت و امامت را ادامه دهیم و پیرو منویات ولی فقیه در زمان خود باشیم تا به وحدت و انسجام برسیم و از ولی فقیه جلوتر یا عقب‌تر نیفتیم و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز کنیم.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول