اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه رامیان:

غدیر درس ولایت‎پذیری برای مسلمانان است

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان رامیان گفت: غدیر درس ولایت‎پذیری برای همه مسلمانان است.

غدیر درس ولایت‎پذیری برای مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد رضایی امشب در جشن باشکوه عید غدیر خم که به همت دانشگاه پیام نور رامیان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان برگزار شد، با بیان اینکه روز عید غدیر روز بودن، هستن و دوست داشتن است، اظهار داشت: باید درک کنیم که این جمله «من کنت مولا فهذا علی مولی» برای چه گفته شد و با درک درست و صحیح از ولایت تبعیت محض داشته باشیم.

وی تصریح کرد: درک و ولایت‎پذیری موجب می‎شود که در جاده پرمخاطره فتنه‎انگیزان منحرف نشویم.

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان رامیان افزود: در این روز دین خدا کامل شد و اعلام شد که حضرت علی (ع) جانشین پیامبر (ص) است و ولایت‎مداری برای همگان به اثبات رسید.

رضایی عنوان کرد: در واقعه پیامبر بزرگ اسلام (ص) به همه مسلمانان اعلام کرد که همه پشت سر ولایت حرکت کنند و همگی بدانند که حضرت علی (ع) جانشین بر حق من است و از او همانند من تبعیت و پیروی کنید.

وی اذعان داشت: در دوران جاهلیت عرب‎ها ظلم‎های زیادی به امیرالمومنین (ع) روا داشتند و نتیجه آن شد که ظلم‎ها ادامه یافت و حادثه کربلا به وجود آمد و اکنون پس از هزاران سال از گذشت این حادثه غمناک، همه از آن واقعه تأسی می‎پذیرند و به علی (ع) و اولاد ایشان احترام می‎گذارند.

چاره‎ نداریم جز اینکه از راه ولایت منحرف نشویم

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان رامیان، اذعان داشت: این حوادث برای ما درس زیادی دارد، چراکه همگان شاهد بودند که سرنوشت کسانی که از ولایت تبعیت نکرده‎اند چه شد.

رضایی با بیان اینکه همه باید از تاریخ درس بگیرند تا در راه اهداف بزرگ ولایت و امامت گام برداریم، تأکید کرد: برای نجات دنیا و آخرت و منحرف نشدن از مسیر اسلام چاره‌ای‎ نداریم، جز اینکه از راه ولایت منحرف نشویم.

وی متذکر شد: همه ما باید با درک شرایط سیاسی و اجتماعی و با بصیرت و آگاهی با استعانت از رسول خدا (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) همیشه پشت سر ولایت باشیم.

با ولایت و رهبری به قله‎های افتخار می‎رسیم

رئیس دانشگاه پیام نور رامیان نیز در این مراسم گفت: عید غدیر، روز اکمل دین، اتمام نعمت و تضمین ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) است.

احمد محلمانی با اشاره به وحدتی که بین برادران شیعه و سنی در استان گلستان وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون به اتحاد و برادری که بین برادران شیعه و سنی در این استان است، افتخار می‎کنیم.

وی تصریح کرد: به طور یقین با برادری و وحدت به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تیر خلاص می‎زنیم و جلوی توطئه‎های دینی و مذهبی آنان را می‎گیریم.

رئیس دانشگاه پیام نور رامیان با بیان اینکه با ولایت و رهبری به قله‎های افتخار می‎رسیم، یادآور شد: ولایت‎مداری را باید سرلوحه کارهای خود قرار می‎دهیم و بندگی خداوند را که درس بسیار بزرگی است را از حضرت علی (ع) بیاموزیم.

باید با معرفت و اخلاق در راه ولایت گام بر‎داریم

محلمانی افزود: باید همیشه تلاش کنیم با دوستان ولایت دوست باشیم و با دشمنان آنان دشمن.

وی با بیان اینکه باید با معرفت و اخلاق در راه ولایت گام بر‎داریم، بیان داشت: باید ولی امر را در امتداد ولی‎الله و ولایت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بدانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور رامیان در پایان گفت: همیشه وظیفه‎مان اطاعت است و اطاعت‎پذیری از ولی امر مسلمین و توجه به منویات او شاخصه اصلی است که باید جنبه عملی داشته باشد.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول