اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

ایالت‌های اقتصادی ایده‌ای قابل اجرا برای تحولات اقتصادی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایالت‌های اقتصادی را ایده‌ای قابل اجرا برای تحولات اقتصادی دانست.

ایالت‌های اقتصادی ایده‌ای قابل اجرا برای تحولات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی امشب در سومین همایش معرفی کارآفرینان برتر و چهره‌های ماندگار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ایده ایالت‌های اقتصادی که اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری از سوی یکی از کاندیداها طرح شد، ایده قابل اجرا و عملیاتی است که می‌تواند تحولات اقتصادی را در کشور زمینه‌سازی کند.

وی افزود: بر اساس این طرح استانی نظیر آذربایجان‌شرقی با مرکزیت تبریز می‌تواند محور شمال‌غرب قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تبریز و آذربایجان‌شرقی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم را برای توسعه‌ دارد، اما دست‌ها و موانعی بر سر راه این توسعه‌ ایستاده‌اند.

رحمانی بر نقش و جایگاه تولید و کارآفرینان تاکید و اظهار کرد: این دو عرصه برای هر پیشرفت و توسعه نیازمند حمایت و توجه ویژه تک‌تک هموطنان و مسئولان است و مهمتر اینکه پیشرفت تولید و کارآفرینی سد در مقابل همه تحریم‌ها، تهاجم‌ها و جنگ‌های نابرابر کنونی خواهد بود.

رحمانی در تشریح این موضوع گفت: حمایت از تولید و کارآفرینی در وهله اول با اولویت‌بخشی به استفاده از محصولات محقق می‌شود چرا که با تحقق این اصل زمینه تولید محصولات داخلی و در نتیجه فراهم آمدن هزار فرصت شغلی برای جوانانی که سال‌ها در دانشگاه‌ها مراحل علمی را طی کرده‌اند، ایجاد می‌شود.

وی خواستار حضور رزمندگان امروزی در عرصه صنعت و تولید شد و گفت: جبهه کنونی دیگر جنگی نیست که دشمن با سلاح‌هایش در روبه‌رویمان باشد بلکه دشمن با جنگ‌های نرم‌افزاری، فرهنگی و علمی ایران اسلامی را نشانه رفته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر، بیکاری و تورم عمده مشکلات پیش روی کشور است که باید برای حل آنها چاره‌اندیشی کرد، گفت: حمایت از تولید ملی می‌تواند در نهایت به اشتغالزایی بینجامد و این موضوع راهکاری مناسب برای تقویت اقتصاد و صنعت و حل مشکل بیکاری است.

وی افزود: به طور قطع آینده‌نگری و جامع نگری رهبر معظم انقلاب که چندین سال پیاپی شعارهای سال را با محوریت تولید، صنعت و اقتصاد انتخاب کردند، موجب شکست دشمنان در اعمال تحریم‌های اقتصادی شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، در سومین همایش معرفی کارآفرینان برتر و چهره‌های ماندگار آذربایجان شرقی، از زنده یاد صفر قنبری و زنده یاد مهرنوش مطلبی با اهدای لوح افتخار و تمبر یادبود به خانواده‌هایشان، تجلیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس و مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی به عنوان همیاران و پشتیبانان صنعت و تولید استان معرفی و تجلیل شدند.

در ادامه این مراسم از ابراهیم محقق از فولاد ناب تبریز، علی سالک نجات از آناتا، علی پولاد از لاله پارک، یونس ژاله از شیرین عسل و فرید کاظمی مطلق از اداره‌کل پست استان نیز به عنوان کارآفرینان نمونه مورد تجلیل قرار گرفت و لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/60001/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول