اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ عنوان کرد

عدم تحقق 100 میلیارد تومان دولت برای بیمه طلایی

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ گفت: دستور رئیس‌ جمهور سابق مبنی بر اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان کشوری اجرا نشد.

عدم تحقق 100 میلیارد تومان دولت برای بیمه طلایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، افشین مقصودی عصر امروز در جمع رؤسای کانون‌های بازنشستگان شهرستان‌های فارس، اظهار داشت: رئیس جمهور سابق در هفتمین دوره همایش ملی روز خانواده و تکریم بازنشستگان نمونه کشوری قول داد 100 میلیارد تومان به حساب سازمان بازنشستگی واریز کند که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: موجودی سازمان بازنشستگی کفاف مخارج درمان 2 میلیون و 500 هزار بازنشسته را نمی‌دهد.

مقصودی ادامه داد: سازمان بازنشستگی با وجود اینکه در شمار شرکت‌های بیمه‌گر محسوب نمی‌شود، توانسته است در حد توان خود این مقوله را انجام دهد.

وی یادآور شد:  این سازمان بر اساس بیماری‌ها خدمات خود را اولویت‌بندی کرده و به سه نوع خدمات کمرشکن، خدمات بیشتر متوسط و خدمات جاری و رایج تقسیم کرده است.

مقصودی ادامه داد: این سازمان در حال حاضر برای مخارج کمرشکن از قبیل سرطان، شیمی درمانی، دیالیز، جراحی قلب و ... نمی‌تواند جوابگو باشد و تنها در مورد سطح درمانی عادی پاسخگوی بازنشستگان است.

وی اضافه کرد: نام بیمه طلایی شائبه‌برانگیز است چرا که بیمه طلایی به معنای آن است که تمام هزینه‌های درمانی تامین شده و بهترین امکانات در اختیار بیمه شده قرار گیرد که در حال حاضر این‌گونه نیست.

مقصودی خاطرنشان کرد: وزیر وقت آموزش و پرورش (دکتر حمید رضا حاجی بابایی) با این انگیزه بیمه طلایی را پیگیری کرد که در واقع طلایی باشد و اعتبار و شان دوباره‌ای به فرهنگیان بدهد اما این برنامه اجرا نشد.

وی تصریح کرد: طبق قانون، خدمات بهداشت و درمان باید برای تمام افراد کشور در دسترس و ارزان باشد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر اهمیت مقوله سلامت تاکید کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان بیان کرد: مقام معظم رهبری مطلبی را بیان کرده‌اند که امروز شعار بسیاری از بیمه‌ها است مبنی بر اینکه «ما می‌خواهیم اگر در خانواده‌ای کسی بیمار شد آن خانواده جز رنج بیمارداری رنج دیگری نداشته باشد».

وی ابراز داشت: این سخن رهبری بیانگر آن است که خانواده فرد بیمار نباید برای تامین مخارج دارو و درمان بیمار خود به مضیقه بیافتند.

مقصودی ابراز داشت: در دو سال اخیر بابت درمان هیچ پولی به سازمان بازنشستگی و سازمان‌های درمانی داده نشده و سازمان بازنشستگی از محل درآمدها و کمک‌های دیگری که جذب کرده توانسته ذخیره کمی در صندوق بازنشستگی ایجاد کرده و مسائل درمانی را به صورت حداقلی سر و سامان دهد.

بیمه طلایی سابقه تلخی در ذهن فرهنگیان به جا گذاشته است

رئیس کانون فرهنگیان بازنشسته فارس نیز در این نشست گفت: شایسته نیست بازنشسته‌ای که 30 سال خدمات مختلف را در آموزش و پرورش انجام داده بعد از بازنشسته شدن با اوضاع مشکلات درمانی مواجه شود.

حمزه رستمی افزود: بیمه طلایی سوابق تلخی در ذهن بازنشستگان آموزش و پرورش به جای گذاشت و هنوز نتوانسته رضایت بازنشستگان را جلب کند.

وی ادامه داد: رابطه بیمه آتیه‌سازان با صندوق بازنشستگی کشوری شبیه رابطه پیمانکار و کارفرما است و تا سازمان بازنشستگی مطالبات به حق بازنشستگان را تایید نکند آتیه‌سازان نمی‌تواند کاری انجام دهد.

عمر بیمه طلایی بازنشستگان کوتاه بود

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی مرودشت نیز در این نشست گفت: دو سال پیش بیمه ایران طی قراردادی که با آموزش و پرورش منعقد کرد بازنشستگان و شاغلان را زیر پوشش قرار داد اما عمر خدمات بیمه طلایی برای بازنشستگان چهار ماه دوام پیدا کرد.

عبدالمجید ایزدی افزود: در حال حاضر بازنشستگان از قرارداد جدیدی که منعقد شده به هیچ وجه راضی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در مورد قرارداد جدید ابتدا باید از مسئولان کانون‌ها نظرخواهی می‌کردند تا این قدر مشکل در زمینه سقف پرداخت‌ها، خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و ... به وجود نیاید.

به گفته وی، از 80 هزار بازنشسته فارس حداقل 50 هزار نفر فرهنگی هستند که درخواست آنان ارائه خدمات بیشتر در بخش پاراکلینیکی است.

به گزارش فارس؛ رفع موانع اجرایی بیمه طلایی و گرفتن مزایایی مانند بیمه‌شدگان شاغل و لزوم افزایش پرداختی‌ها به نماینده بیمه آتیه‌سازان در کانون‌ها از دیگر مواردی بود که روسای کانون در این جلسه مورد ‌تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول