اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 2000 مدرسه

همزمان با سراسر کشور در دو هزار مدرسه استان اردبیل انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برگزار شد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 2000 مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز به شکل نمادین در مدرسه شاهد اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی گفت: بیش از دو هزار مدرسه امروز میزبان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی است که در این مدارس 14 هزار دانش‌آموز به عضویت شوراهای دانش‌آموزی در می‌آیند.

احمد محمودزاده با یادآوری اینکه بیش از هر زمان دیگر باید به تربیت نسل پویا و آرمان‌گرا اهمیت قائل شد، تصریح کرد: نسل آینده ما باید متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی تربیت شوند.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات دانش‌آموزی تمرینی برای حضور سیاسی دانش‌آموزان در انتخابات آتی کشور است.

محمودزاده اضافه کرد: امروز با قرائت پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در تمامی مدارس استان در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه تمامی فرآیند و تشکیلات انتخابات کشور اعم از شورای نگهبان و هیئت اجرایی در همین انتخابات دانش‌آموزی در مدارس برقرار می‌شود، بیان کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم با حضور در شوراهای دانش‌آموزی و برنامه‌های جمعی برای حضور در جامعه و مسئولیت‌پذیری آماده می‌شوند.

وی یادآور شد: دانش‏آموزان مدارس استان در شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‏آموزی به پای صندوق‏های اخذ رأی می‌‌‏روند تا حدود 14 هزار نماینده خود را در این شوراها از میان داوطلبان انتخاب کنند و این افراد از روزهای آینده مسئولیت مشارکت در امور مدرسه را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری، تمرین مشارکت اجتماعی، استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های درسی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و مشارکت دانش‌آموزان و همچنین تمرین کارگروهی عنوان کرد.

محمودزاده در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان گفت: براساس ارزیابی توصیفی به عمل آمده از روند فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور در سال تحصیلی 92-91، انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اردبیل برای دومین سال متوالی حائز رتبه عالی شد.

وی با یادآوری نامگذاری شعار سال تحصیلی 93-92 به «ارتقای علمی و تربیت دینی با همگرایی خانه و مدرسه» افزود: رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت نیازمند همکاری و ارتباط بیشتر اولیا با مدارس است.

محمودزاده انجمن اولیا و مربیان را بازوی توانمند و مشوق اصلی در هر مدرسه برای شکوفایی بیشتر استعدادهای دانش‌آموزان دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر خانواده‌ها با آموزش و پرورش تاکید کرد.

این مسئول تصریح کرد: آغاز و تداوم حرکت عظیم برای حصول اهداف نظام تعلیم و تربیت جز با همراهی، همدلی و مشارکت اولیای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی این موفقیت غرور‌آفرین را به کلیه فرهنگیان، همکاران اداری و انجمن‌های اولیا و مربیان ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و مدارس استان تبریک گفت.

انتهای پیام/62007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول