اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز عید غدیرخم صورت می‌گیرد

برگزاری جشن ولایت در بقعه امامزادگان شهرستان سمیرم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: هم‌زمان با روز عید غدیرخم جشن ولایت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سمیرم برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ولایت در بقعه امامزادگان شهرستان سمیرم

علی مبشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن تبریک دهه کرامت و ولایت اظهار کرد: واقعه غدیر از مهم‌ترین دلایل استمرار اسلام است و باید این عید بزرگ برای مسلمانان تبیین شود تا مردم با زوایای این واقعه عظیم به خوبی آشنا شوند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن این رویداد بزرگ برای نسل جوان به منظور پرورش نسلی ولایی افزود: غدیر تنها یک واقعه و رویداد دینی نیست، بلکه عید غدیر موضوعی اعتقادی و اکمال دین اسلام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با تمام بقاع متبرکه سطح شهرستان جشن ولایت علوی به صورت ویژه در بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم که امامزاده شاخص این شهرستان است فردا ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

وی هدف از برپائی این جشن بزرگ را تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت و نیز معرفی شخصیت والای امیرالمومنین (ع) دانست و گفت: تبیین جایگاه امامت و ولایت و ترویج فرهنگ وقف ولائی از دیگر اهداف برپائی این جشن است.

مبشری تاکید کرد: آذین‌بندی بقاع متبرکه، غبارروبی امامزادگان و قبور شهدا در جوار امامزادگان، برگزاری جشن میلاد امام هادی(ع) و برگزاری زیارت جامعه کبیره از برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در دهه ولایت از روز عرفه تا عید غدیر است.

وی همچنین از توزیع کتاب خلعت غدیر 2 در بین زائران بقاع متبرکه شهرستان در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این کتاب شامل چهل نکته از خطبه غدیر است که با هدف تبلیغ و گسترش فرهنگ غدیر بین زائران امامزادگان و بقاع متبرکه توزیع می‌شود و علاقمندان می‌توانند پس از تهیه و مطالعه آن به سوالات کتاب پاسخ بدهند و در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول