اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان :

غدیر عید ولایت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: غدیر عید ولایت است و جایگاه ویژه‌ای دارد.

غدیر عید ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در مراسم افتتاح اتاق عقد برای ازدواج آسان جوانان در بقعه آقا سید کیاکلایه این شهرستان، اظهار کرد: در دهه ولایت قرار داریم و اداره اوقاف با اجرای طرحی به نام ولایت علوی، اکمال‌دین نبوی برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع متبرک با حضور مسئولان و مردم اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید برای عید امامت و ولایت امتیاز ویژه‌ای قائل شویم، گفت: جامعه‌ای که تکلیف خود را با ولایت مشخص نکند آموزش هرگز به سامان نمی‌رسد.

این مسئول، با تأکید به بزرگی واقعه غدیر و جایگاه امامت و ولایت گفت: خداوند در روز غدیر توبه حضرت آدم را پذیرفت و حضرت آدم به شکرانه این کار آن روز را روزه گرفت و پیامبر به امر خدا امام علی (ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود معرفی کرد.

وی افزود: باید بدانیم علی (ع) به دنبال غدیر نرفت بلکه غدیر به دنبال امیرالمومنین آمد و غدیر با انتخاب امام علی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و پس از معرفی امیرالمومنین به عنوان وصی بعد از خود خدا فرمود که «من نعمتم را بر شما تمام کردم» و مشخص می‌شود که بهترین نعمت، نعمت ولایت و امامت است.

عادلی درباره افتتاح اتاق عقد مذکور، تصریح کرد: اتاق عقدی که در جوار مطهر آقا سید محمد که مانند نگینی در استان و حتی کشور می‌درخشد برپا شد در راستای فرمایش رهبری مبنی بر قطب فرهنگی بودن بقاع صورت گرفته است.

وی، ادامه داد: امام خمینی کبیر فرمودند که ما می‌خواهیم مردم در جوار امامزادگان در آرامش زندگی کنند و دنبال طرحی هستیم که جوانان ما به دلیل روحیه مذهبی و انقلابی دارند بهترین لحظه‌های زندگی خود را در کنار امامزادگان داشته باشند و به همین دلیل این فضا ایجاد شد که ازدواج آسان صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان و با توجه به این اتاق عقدی که امروز فراهم شد سنت پیغمبر را با ازدواج آسان و راحت در جوار امامان و امامزادگان در جوانان رواج دهند و زمینه‌های لازم را برای این امر فراهم آورند.

رئیس اداره اوقاف لنگرود نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: برای راه‌اندازی این اتاق عقد 15 روز زمان صرف شد و خنچه‌ها و پرده‌هایی که برای این اتاق عقد در نظر گرفته شد از تهران تهیه شد و این اتاق عقد در استان نمونه است.

حجت‌الاسلام مهدی بازدار، تصریح کرد: در پیشنهاد این طرح فرماندار نیز حمایت کرد و قول سنگ‌فرش کردن حیاط بقعه آقا سید محمد را داد.

به گفته وی، این سفره و اتاق عقد می‌تواند یکی از زمینه‌های انجام کار فرهنگی باشد و جوانان برای ازدواج آسان ترویج شوند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور خطبه عقد دو زوج جوان به صورت نمادین توسط حجت‌الاسلام ولی عادلی قرائت شد.

انتهای پیام/84001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول