اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

غدیر، زیربنایی‌ترین موضوع برای تثبیت جایگاه امامت است

امام جمعه خورموج گفت: یکی از زیربنایی‌ترین موضوعات برای تثبیت جایگاه امامت و ولایت داستان غدیر است.

غدیر، زیربنایی‌ترین موضوع برای تثبیت جایگاه امامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در نشست با رئیس و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی اظهار داشت: با رویکرد خوب فرهنگی در جمعیت هلال‌احمر استان و شهرستان دشتی شاهد هستیم که جا دارد از تلاش جمعیت هلال‌احمر استان در بخش فرهنگی تقدیر و مدیر جمعیت هلال‌احمر دشتی را تحسین کنیم.

امام جمعه خورموج افزود: حرکت کاروان قربان تا غدیر توسط مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان در شهرستان دشتی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) در چندین مرتبه فرمودند که حضرت علی وصی، خلیفه و جانشین من است.

مصلح با بیان اینکه حضرت علی(ع) فاضل بودند و آنها مفضول گفت: اگر مسلمانان بعد از رحلت پیامبر تاکنون می‌خواهند مطابق ملاک‌ها و معیارها امام و رهبر انتخاب کنند باید با فضائل علی (ع) که خود آنها به آن اذعان دارند، آشنا و از آن بهره‌مند شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: یکی از زیربنایی‌ترین موضوعات برای تثبیت جایگاه امامت و ولایت داستان غدیر است.

وی ادامه داد: غدیر اینقدر مهم و زیربنایی است که هیچ توجیهی برای این آیه قرآن ما نمی‌توانیم پیدا کنیم که خدا آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ» را نازل کرد و رسول خدا چیزی از رسالت را کتمان نمی‌کند و اگر چیزی از اوامر الهی را ابلاغ نکند رسالتش کامل نمی‌شود.

مصلح با بیان اینکه غدیر یوم‌الله اکبر است، گفت: اگر لجاجت به خرج ندهند غدیر زمینه وحدت میان مسلمانان است.

امام جمعه خورموج یادآور شد: حضرت امام خامنه‌ای در فرمایشات پیام حج امسال فرمودند ما نیاز به وحدت و انسجام داریم. گروه‌های تکفیری و سلفی و وهابی به نام دین اسلام در کشورهای مختلف جنایت می‌آفرینند و مردم مظلوم و مسلمانان را به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: کسی بگوید من ولایت فقیه را در چهار چوب قانون اساسی قبولش دارم این اعتقاد دینی به ولایت ندارد زیرا اعتقاد دینی به ولایت این است که خود را معتقد به ولایت فقیه بداند و ولایت فقیه را ولایت انبیاء بداند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول