اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

غدیر مکتب آرمان‌های انسانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:‌ واقعه غدیر یک اتفاق نیست بلکه مکتبی است که آرمان‌های انسانی به خوبی در آن تبلور یافته است.

غدیر مکتب آرمان‌های انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در همایش ملی تحلیل و بازخوانی خطبه غدیر در اراک اظهار داشت: واقعه غدیر پیام‌های بسیار ارزشمندی به همراه داشت که باید این پیام‌ها را به خوبی فرا گرفت و آنها را در زندگی خود به کار برد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین درسی که می‌توان از غدیر آموخت درس ولایت‌مداری و اطاعت از ولایت فقیه است که باید به درستی مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه محور اصلی خطبه غدیر را عدالت سازی جامعه عنوان کرد و گفت: ماموریت انبیا و رسل الهی بنیان جامعه‌سازی بر اساس عدل و عدالت بوده است.

اراکی افزود: خدا دو مسئولیت مهم برای ائمه(ع) تعیین کرده بود که شامل میثاق اطاعت و میثاق نصرت و یاری است که به طور گسترده در آیات قرآن کریم به این دو پرداخته شده است.

به گفته وی در میثاق یاری و نصرت طبق سوره توبه آیه 111 مرز بین نفاق و ایمان صادقانه مشخص شده و میثاق طاعت نیز در آیه هفت سوره مائده ذکر شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب خطبه غدیر را تبلور آرمان‌های انسانی دانست و ادامه داد: واقعه غدیر یک مکتب است، مکتب انسان‌سازی که آرمان‌های انسانی به خوبی در آن تبلور یافته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: روز غدیر خم دو ویژگی منحصر به فرد دارد که یکی عمومی بودن اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) و دیگری اخذ بیعت از مسلمانان است و به همین دلیل است که اکبر اعیاد امت نامگذاری شده و در این روز است که اکمال دین حاصل شده و اسلام به عنوان دین مرضی خداوند اعلام شد.

در این همایش همچنین پیام آیت‌العظمی جوادی‌آملی قرائت شد.

در بخشی از پیام آیت‌الله جوادی آملی آمده است: جریان غدیر اختصاص به حضرت علی ابن ابیطالب(ع) ندارد؛ بلکه روز ولایت است، اینکه مستحب است انسان بگوید خدای را شاکریم که ما را متصل به حبل ولایت کرده است، اینکه در هنگام عقد اخوت می‌گوییم خدا را شاکریم که ما را در سایه ولایت علی(ع) و اهل بیت(ع) از فوض خاص برخوردار می‌کند همه نشانه این است که جریان غدیر مربوط به اصل امامت و ولایت بوده و هیچ اختصاصی به شخص علی(ع) ندارد.

در ادامه این پیام آمده است: عید غدیر یوم‌الله اکبر است و آنچه در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد جریان تفسیری غدیر است.

انتهای پیام/87005/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول