اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

پالایش 5215 متر مکعب پساب‌ها در شهرک‌های صنعتی مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پالایش 5 هزار و 215متر مکعب پساب‌ها در شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد.

پالایش  5215 متر مکعب پساب‌ها در شهرک‌های صنعتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم موجب فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی چمستان شده که تاکنون واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه‌گذاری مناسبی در این شهرک صنعتی انجام دادند.

وی اظهار داشت: شهرک صنعتی چمستان 36 هکتار وسعت دارد که تاکنون 58 واحد صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری 470 میلیارد ریال در این شهرک به بهره‌برداری رسیدند.

وفایی‌نژاد افزود: با بهره‌برداری از این واحدها در شهرک صنعتی چمستان شهرستان نور برای یک‌هزار و 270 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی همواره با اجرای زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به دنبال تقویت تولید، حفظ و افزایش اشتغال و رشد صنعت در سطح استان است.

* پالایش  5215 متر مکعب پساب‌ها شهرک‌های مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران همچنین از فعالیت 10 آزمایشگاه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرکهای صنعتی استان خبر داد و گفت: در راستای پالایش فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب و بررسی ورودی و خروجی پساب واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان 10 واحد آزمایشگاه تصفیه‌خانه فاضلاب روزانه اقدام به نمونه‌گیری و بررسی وضعیت راندمان فرایندی تصفیه‌خانه‌ها می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: در این آزمایشگاه‌ها تمامی تست‌های مربوط به اندازه‌گیری شاخص‌های آلودگی نظیرBOD ،COD ،TSS ،PH ،TDS ،MLVSS ، MLSS  و SVI اندازه‌گیری و ثبت می‌شوند.

وفایی‌نژاد با اشاره به هدف از تجهیز آزمایشگاه راهبری علمی و کنتـرل فرآیند واحدهای تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: میزان عملکرد و راندمان تصفیه‌خانه و مقایسه آن با استانداردهای راهبری تصفیه‌خانه فاضلاب و محیط زیست کشور در آزمایشگاه مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این آزمایشگاه‌ها وضعیت فاضلاب را از لحاظ آلودگی موجود در فاضلاب ارسالی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها مورد اندازه‌گیری و پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجهیزات پیشرفته موجود در آزمایشگاه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، شرکت به دنبال اخذ گواهینامه معتمد است تا بتواند علاوه بر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی به واحدهای تولیدی بیرون از شهرک‌های صنعتی نیز به عنوان همکار محیط زیست خدمات ارائه کند.

وفایی‌نژاد بیان داشت: درحال حاضر روزانه 5 هزار و 215 مترمکعب پساب‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان پالایش می‌شود که برای فضای سبز و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2296/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول