اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

غدیر از عید قربان و عید فطر برتر است

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی‌العالمیه گفت: طبق روایات و احادیث، عید غدیر جزء برترین اعیاد بوده و حتی برتر از عید قربان و عید فطر است.

غدیر از عید قربان و عید فطر برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز که در مراسم جشن عید سعید غدیر خم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) سخنرانی می‌کرد، ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: در تاریخ چنین است که اولیای خدا و رهبران اجتماعی زمانی که احساس می‌کنند روزهای آخر عمرشان نزدیک است، سعی می‌کنند کارهای کلیدی و مهم را انجام دهند و راه را برای آیندگان هموار کنند.

وی با اشاره به این‌که در آخرین سال عمر پیامبر (ص) شاهد حوادث مهم و کلیدی در اسلام هستیم، عنوان کرد: پیامبر (ص) از زمان رحلت خود اطلاع داشتند و روزهای آخر عمر را به کارهای کلیدی اختصاص دادند که از آن جمله می‌توان به حجة‌الوداع، خطبه مسجد خیف و منا، طرح موضوع ثقلین و از همه مهمتر حادثه غدیر خم اشاره کرد.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی‌العالمیه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و پرسید آیا مسلمانان عیدی برتر از جمعه، قربان، عرفه و فطر دارند و امام صادق (ع) در جواب فرمودند که برترین، بزرگترین و با شرافت‌ترین عید نزد خدا روزی است که خدا دین خود را کامل کرد و آن روز عید غدیر خم است.

رفیعی با اشاره به کتاب غدیر در سیره معصومین (ع) تصریح کرد: ائمه ما حدود 250 سال بعد از واقعه غدیر زندگی کردند و ما باید ببینیم که آن‌ها با وجود مشکلات فراوان پیش‌رو مانند جعل حدیث و شکنجه‌ها و زندان‌ها چگونه غدیر را زنده نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول