اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

شعر و اندیشه خواجو بیانگر شعور فرهنگی ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شعر و اندیشه خواجوی کرمانی بیانگر شعور فرهنگی ایران و مایه فخر کشور است.

شعر و اندیشه خواجو بیانگر شعور فرهنگی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کهن‌ترین نسخه کلیات خواجوی کرمانی اظهار داشت: ادبیات کهن و اصیل ایران اصلی‌ترین شاخص ارزیابی فرهنگ است و نقش مهمی‌ در اعتلای فرهنگ ایران ایفا می‌کند.

وی بیان داشت: ادبیات عرصه‌ای مقدس است که در افکار مردم ریشه دارد و از اقبال زیادی نیز برخوردار است.

سعیدی تصریح کرد: سرزمین کرمان نیز با برخورداری از قابلیت‌های بیشمار و کثرت اندیشمندان در فضای سرشار از معنویت، آثار ماندگار و سودمندی خلق و نام خود را در تاریخ فرهنگ ایران ثبت کرده است.

وی با تاکید بر برگزاری همایش‌های گرامیداشت بزرگان فرهنگ و هنر ایران گفت: خواجوی کرمانی نمونه آشکار سنجش غنای فرهنگی این دیار و در زمره بزرگانی است که تکریم مقام شاعری و مرور آثار وی می‌تواند بیانگر شعور فرهنگی ادیبان و مایه فخر کشور باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: نسخه کلیات خواجوی کرمانی که امروز رونمایی شد به عنوان کهن‌ترین، معتبرترین و جامع‌ترین نسخه به جای مانده از این شاعر است که در زمان حیات وی و توسط خوشنویس کرمانی نگارش شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: در راستای تکریم و نکوداشت شخصیت‌هایی همچون خواجوی کرمانی گام‌های مؤثری در مجموعه استان کرمان برداشته شده است.

وی افزود: از جمله این موارد پیگیری برای ثبت روز خواجوی کرمانی در تقویم رسمی کشور، راه‌اندازی بنیاد خواجوی کرمانی، تدارک جایزه ادبی خواجو و انتشار آلبوم صوتی اشعار خواجوی کرمان است.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول