اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

نشاط در حوزه فرهنگی و ادبی یزد موج می‌زند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: نشاط در حوزه فرهنگی و ادبی یزد موج می‌زند و این نشاط ماندگار است.

نشاط در حوزه فرهنگی و ادبی یزد موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی، عصر امروز در همایش "نشاط در آیینه دین" که با حضور معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران در سالن شهید موحدین یزد برگزار شد، اظهار داشت: رسالت امروز انقلاب اسلامی، معرفی تمدن اسلامی است و باید با رویکردی عمیق به مبانی اعتقادی اسلام و انقلاب پرداخت.

وی افزود: یزد با توجه به مذهبی بودن فرهنگ غنی که دارد و با تکیه بر مبنای دینی، شهری مطلوب است و از شاخصه‌های نشاط معنوی برخوردار است.

دشتی همچنین یکی از شاخصه‌های شادی در یزد را آمار پایین طلاق در این استان دانست و خاطرنشان کرد: یزد در آمار طلاق، بیست و نهمین استان کشور است ضمن اینکه در این شهر جرائم خشن صورت نمی‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد همچنین با اشاره به نشاط فرهنگی در این شهر بیان کرد: بزرگان و حکیمان یزد به سمت شعر می‌رفتند و این امر سبب شده تا ادبیات در یزد یک ادبیات سرورآفرین باشد.

دشتی خاطرنشان کرد: در حوزه ادبی و فرهنگی نیز نشاط در یزد موج می‌زند که این نشاط پایدار است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره وحشی بافقی در هفته گذشته در شهرستان بافق اظهار داشت: برگزاری کنگره وحشی بافقی که شاعری نامی و دارای آوازه جهانی است، نشانگر روحیه نشاط و امید در استان یزد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد تاکید کرد: نشاط و امید، یک امر عقلانی و دینی است و زمینه ساز بسیاری از رشدهای اخلاقی و امنیتی به شمار می‌رود.

دشتی ادامه داد: به ویژه اینکه امروز برخی مرز نشاط و غفلت را با یکدیگر آمیخته‌اند و این موارد باید بیشتر برای مردم توضیح داده شود.

وی یادآور شد: با موجی که امروز دنیا را فرا گرفته است، هدف اصلی رسانه‌های بیگانه، به غفلت کشاندن مردم است و باید مردم را نسبت به امر هوشیار کرد.

دشتی تصریح کرد: حوادثی که این روزها در دنیا اتفاق می‌افتد نیاز به یک تکیه‌گاه قوی دینی دارد که این تکیه‌گاه اگر درست انتخاب شود، ضمن ایجاد انگیزه، نشاط و امید را نیز در انسان زنده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: غم به هر حال اجتناب‌ناپذیر است و بهترین راهکار، آموختن طریقه رویارویی با آن است.

در این همایش، دکتر عبدالرضا کردی، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران نیز حضور داشت و به بیان شاخص‌های شادی و نشاط پرداخت و یزد را یکی از بانشاط‌ترین شهرهای دنیا ذکر کرد.

انتهای پیام/2464/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول