اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان فارس:

باغ موزه تمبر در شیراز ایجاد می‌شود

مدیرکل پست استان فارس گفت: به زودی باغ موزه تمبر در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

باغ موزه تمبر در شیراز ایجاد می‌شود

غلامرضا نجاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه تمبر تصمیم گرفته شد یک مکان دائمی با کارکرد موزه‌ای برای این موضوع اختصاص یابد.

وی افزود: امروز افتتاح نخستین نمایشگاه ملی تمبر، پاکت و کارت پستال‌های کشور در استان فارس انجام شد.

نجاری ادامه داد: در شهر شیراز این نمایشگاه برای نخستین‌بار برگزار شد و از اقصی نقاط کشور مجموعه‌داران کلکسیون‌های خود را آورده و در معرض دید علاقمندان گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا سوم آبان ماه هر روز از 9 صبح تا پنج بعد از ظهر پذیرای خانواده‌ها است و خانواده‌ها می‌توانند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنب باغ جهان‌نما از این نمایشگاه بازدید کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای باغ موزه تمبر ساختمانی در خیابان فردوسی با عنوان ساختمان منشی‌باشی که از ساختمان‌های قدیمی شیراز است در نظر گرفته شد.

نجاری بیان کرد: این ساختمان به دلیل قدمت ثبت میراث فرهنگی شده، اما در مالکیت اداره پست است و پیشنهاد کرده‌ایم باغ موزه در همین مکان راه‌اندازی شود که برای این منظور باید با تامین اعتبار لازم ساختمان آماده‌سازی شود.

وجود 300 صندوق پست در سطح شهر شیراز

مدیرکل پست فارس در واکنش به این سئوال که چرا صندوق‌های پست در سطح شهرها کم تعداد به نظر می‌رسند، گفت: بزرگ شدن شهرها و روند رو به رشد جمعیت و توسعه خدمات ارتباطی باعث شده که صندوق‌های پستی کمتر از گذشته مورد توجه مردم باشند و کمتر دیده شوند.

وی ابراز داشت: صندوق پست همچنان در سطح شهرها حفظ و در شهر شیراز بیش از 300 صندوق نصب شده است و یکی از کارکردهای آن این است که مدارک گم شده را افرادی که پیدا کنند داخل صندوق پست می‌اندازند.

نجاری افزود: مدارک گم شده به طور روزانه از داخل صندوق‌های پستی جمع‌آوری می‌شود و برای همین موضوع سامانه‌ای پیش‌بینی شده تا مدارک یافت شده به دست مردم رسانده شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته اقدامی انجام دادیم که بسیار مورد استقبال مردم واقع شد، به این صورت که مدارک را به محض تخلیه از صندوق از طریق شماره تماس مرسوله یا از طریق بانک‌های اطلاعاتی شرکت پست با فرد تماس گرفته و پیدا شدن مدرک اطلاع داده شده و در مواردی حتی هنوز خود فرد از گم شدن مدرک خود اطلاع پیدا نکرده بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ‌های پستی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و در سطح کشور یکسان است.

وی ابراز داشت: ممکن است در مواردی به سبب نبود پول خرد نرخ‌های پستی گران‌تر دریافت شود که این کار تخلف محسوب می‌شود و واحدهای پستی موظف هستند نرخ‌نامه را در جلوی دید مراجعان نصب کنند.

نجاری ادامه داد: اگر واحدهای پستی از موضوع نبود پول خرد به طور مستمر سوءاستفاده کنند، رئیس ناحیه پستی منطقه و واحد بازرسی و نظارت پست فارس پاسخگوی شکایات مردم است.

وی تصریح کرد: برای آن که جلوی برخی سوءاستفاده‌های احتمالی در شرکت‌های خدمات پیشخوان گرفته شود در تلاش هستیم تا امکان پرداخت هزینه‌های پستی از طریق کارت فراهم شود.

نجاری بیان کرد: در حال حاضر در اداره مرکزی پست شیراز این اتفاق افتاده و امیدواریم تمام واحدهای پستی را به دستگاه کارت‌خوان مجهز کنیم تا پول به طور مستقیم و بدون دخالت متصدیان به حساب مربوطه واریز شود.

شرکت پست فارس زیان‌ده است

مدیر کل پست فارس همچنین گفت: شرکت پست در سال 89، 2.5 میلیارد تومان زیان‌دهی داشت که در سال 90 به 5 میلیارد تومان رسید و در سال 91 نیز زیان استان فارس حدود 7 میلیارد تومان بوده است.

نجاری افزود: شبکه پست دولتی و نرخ‌ها نیز دولتی است و هزینه‌های این شرکت بعد از بحث هدفمندی یارانه‌ها بسیار بالا رفته چرا که خودروهای پست گازوئیل و بنزین را به نرخ آزاد خرید می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته 7 هزار و 600 مورد امانات خارجی و در شش ماه ابتدای سال جاری 3 هزار امانت پستی خارج از کشور ارسال و به طور تقریبی همین تعداد نیز مرسوله از خارج از کشور دریافت شد.

نجاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های پستی بین‌المللی مانند «تی ان تی» و « دی اچ ال» نیز با همکاری ما به موازات پست خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول