اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

غوغایی که علیه تشیع به پا شده حاصل انحراف از غدیر است

یکی از مراجع تقلید گفت: غوغایی که امروز علیه تشیع و اسلام ناب در گرفته به دلیل همان انحرافی است که دشمنان در صدر اسلام پی‌ریزی کردند.

غوغایی که علیه تشیع به پا شده حاصل انحراف از غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم معرفی نشدن صحیح و کامل مکتب اهل‌بیت (ع) به جهانیان را یکی از مصیبت‌های دوران‌های مختلف دانست و اظهار داشت: غدیر و جایگاه آن نیز دچار همین مشکل شده و هنوز بشریت به صورت کامل با آن آشنا نیست.

وی افزود: لازم است همه ابعاد دین اسلام را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم زوایای مختلف غدیر و مسئله ولایت را درک کنیم؛ دین اسلام دارای ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدنی است.

این مرجع تقلید با اشاره به 23 سال تلاش خستگی‌ناپذیر حضرت محمد (ص) و انجام 60 جنگ با دشمنان و ارسال 30 نامه برای سران کشورهای دیگر به منظور تثبیت دین اسلام خاطرنشان کرد: شهدای فراوانی در این راه تقدیم اسلام شدند تا درخت دین آبیاری شود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم سه گروه دشمن برای مسلمانان ذکر شده که شامل منافقان، کفار و شیاطینی از جنس انسان‌ها هستند و همان‌ها بودند که عداوتی دیرینه با اسلام و حضرت محمد(ص) داشتند و پس از رحلت ایشان تصمیم گرفتند نقشه‌هایشان را عملی سازند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که رهبر جامعه اسلامی پس از پیامبر باید فردی دارای شایستگی‌های فراوان باشد، گفت: حضرت علی (ع) و سایر امامان معصوم چنین ویژگی‌هایی را داشتند ولی انحراف از مسیر ولایت و امامت بود که سبب شد حکومت‌هایی چون بنی‌امیه و بنی‌عباس بر سر کار بیایند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: تلاش برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی در ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اقدامی بود که باید انجام می‌شد چراکه لازم بود همان مسیر امامت و ولایت در دوران معاصر نیز پیگیری شود.

وی خواستار تبیین ابعاد مختلف مسئله غدیر و جایگاه امامت شد و افزود: غوغایی که امروز علیه تشیع و اسلام ناب در گرفته به دلیل همان انحرافی است که دشمنان در صدر اسلام پی‌ریزی کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اتفاقات 2 سال اخیر در سوریه را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان اسلام و قرآن علیه بشار اسد توطئه‌چینی می‌کنند چراکه می‌دانند سوریه محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تفسیر به رای و بیان گزینشی برخی جملات نهج‌البلاغه توسط اهل سنت به منظور تطهیر خلفا خاطرنشان کرد: باید در این میان غدیر و مسئله امامت را به خوبی تبیین کنیم.

وی در خاتمه خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب گفت: بدانید که مردم ما ذره‌ای از حقوق قانونی خویش از جمله حق برخورداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آیند و تسلیم نمی‌شوند و مذاکرات نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول