اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهاد اتاق فکر جوانان استان همدان

هزینه ولیمه حاجیان همدانی صرف امور خیریه و جهیزیه شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هزینه ولیمه حاجیان همدانی صرف امور خیریه و جهیزیه شود.

هزینه ولیمه حاجیان همدانی صرف امور خیریه و جهیزیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه اتاق فکر جوانان استان همدان اظهار کرد: در آستانه بازگشت نخستین کاروان حجاج همدانی، باید ضمن پرهیز از اسراف سعی شود از خانواده‌های حجاج بخواهیم به جای برگزاری مراسم پرهزینه ولیمه، هزینه آن در امور خیریه صرف شود و این ثواب بیشتری برای افراد دارد و این اقدام معنوی آنها با این شیوه کار خیر تکمیل می‌شود.

وی گفت: هرچند در اسلام دادن ولیمه در هنگام ازدواج و بازگشت از مکه آمده است اما یک امر مستحب است و باید سعی شود واجب امروز جامعه که کمک به مستمندان است، در اولویت قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان افزود: در استان‌های دیگر با همکاری دستگاه‌های فرهنگی این موضوع به خوبی برای مردم تبیین شده و حتی در بعضی استان‌ها از هزینه ولیمه حجاج، مدرسه و درمانگاه ساخته شده و یا برای جهیزیه نوعروسان هزینه شده است و این حرکت پسندیده باید در جامعه ترویج شود.

وی گفت: در آیات و روایات فراوان آمده که در ولیمه دادن باید مستمندان و فقرا را دعوت کنیم اما آداب و رسوم سنت حسنه ولیمه دادن که مورد نظر بزرگان دین است رعایت نمی‌شود و این به علت ضعف دستگاه‌های فرهنگی است که در این زمینه به خوبی نتوانسته‌اند جامعه را با آموزه‌های اسلامی آشنا کنند.

ربانی‌مهر ادامه داد: هم اکنون جوانان بسیار زیادی داریم که با وجود بالا بودن سن، قادر به تأمین جهیزیه نیستند و اگر برای جهیزیه آنها حرکت ارزشی و جهادی صورت گیرد ثواب بسیار زیادی دارد.

وی ابراز داشت: از صدا و سیما، رسانه‌ها، نخبگان و فعالان فرهنگی استان می‌خواهیم که زمینه این اقدام خداپسندانه را فراهم کنند.

انتهای پیام/89002/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول