اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه:

اصل واقعه غدیر مورد اتفاق نظر فرق اسلامی است

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه گفت: همه مسلمانان در اصل واقعه غدیر اختلافی ندارند و تنها در زمینه آیاتی که در زمینه غدیر نازل شد، تعبیرات و نظرات مختلفی دارند.

اصل واقعه غدیر مورد اتفاق نظر فرق اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: حادثه‌ غدیر که در سال 13 هجری در برگشت از حجة‌الوداع اتفاق افتاد امری است که در تاریخ منعکس شده و تمام مسلمانان نسبت به آن اتفاق نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) کسانی را که جلو رفته بودند، برگرداند و ایستاد تا دیگران ملحق شوند و آیه «ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ...» را خواند.

رئیس موسسه قرآن و نهج البلاغه عنوان داشت: اصل این حادثه امری است که بین تمام فرق اسلامی مورد اتفاق نظر است ممکن است بحث‌های اختلافی در این زمینه وجود داشته باشد، ولی اصل حادثه غدیر مورد وحدت همه فرق اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: به اندازه‌ای این حادثه مهم است که خداوند به پیامبرش فرمود اگر جانشینی، امامت و ولایت را ابلاغ نکنی گویی زحمت و تلاش 23 ساله‌ به هدر رفته است.

رضازاده یادآور شد: حادثه غدیر به اندازه‌ای مهم و با اهمیت است که آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» نازل شد و پیامبر اکرم(ص) خطبه مفصلی خواند و بحث «من کنت مولا فهذا علی مولاه» را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در این مراسم از مردم پیمان گرفته شد ولی متاسفانه اتفاقاتی که چند ماه پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) روی داد، سبب شد اختلافاتی در بین مسلمانان و فرق اسلامی ایجاد شود.

رئیس موسسه قرآن و نهج البلاغه تاکید کرد: همه مسلمانان در اصل واقعه غدیر اختلافی ندارند و تنها در زمینه آیاتی که نازل شد تعبیرات و نظرات مختلف ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/78003/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول