اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتظار 180 روزه برای انتخاب بیستمین شهردار زیراب سوادکوه

انتخاب بیستمین شهردار زیراب سوادکوه حدود 180 روز از زمان آغاز به کار شورای اسلامی شهر زیراب به طول انجامیده است.

انتظار 180 روزه برای انتخاب بیستمین شهردار زیراب سوادکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، انتخاب شهردار و نظارت کارشناسی شده به مسئول ارشد شهر را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات شورای اسلامی تفسیر کرد.

شهر زیراب با توجه به ویژگی‌هایی طبیعی و جغرافیایی و ظرفیت‌های توسعه و البته داشتن موانع ساختاری نیاز به مسئولانی با قدرت قابل توجه در اجرا و چانه‌زنی برای دریافت اعتبارات و تجهیزات و تعامل قوی برای بهره‌برداری از توانمندی‌های ادارات و نهادها و منتقدان را دارد.

لزوم ارتقای مدیریت شهری از سرپرستی به شهردار

با توجه به فعالیت حدود 180 روزه چهارمین شورای اسلامی شهر زیراب، انتظار بر آن بود تا وضعیت مدیریت شهری از سرپرستی ارتقا پیدا کند و بیستمین شهردار زیراب با حضور در مدیریت در مسیر وظایف شهرداری گام بر دارد.

بدون تردید گستره فعالیت شهردار بسیار بالاتر از سرپرست شهرداری است و شهر زیراب برای دستیابی به اهداف توسعه به استفاده از تمام ظرفیت‌های خود با در نظر گرفتن زمان و توسعه پایدار نیاز دارد.

بررسی زوایای تعدد کاندیداهای شهرداری زیراب

دعوت از نامزدهای شهرداری زیراب و برگزاری جلساتی با هدف بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و افق دیدگاه‌های افراد و استفاده از مشاوره نخبگان و فرهیختگان برای تعیین چارچوب فعالیت‌ها از اقدامات پسندیده و برنامه محورانه‌ای است که اعضای شورای اسلامی شهر زیراب در این مسیر گام برداشته‌اند ولی طولانی شدن مدت زمان معرفی شهردار به نفع توسعه شهر نیست.

حضور حدود 10 کاندیدا برای مسئولیت شهرداری زیراب از چند زاویه قابل بررسی است

حضور افراد علاقه‌مند برای توسعه شهر، ظرفیت‌های مختلف برای توسعه شهر زیراب که کارشناسان مختلف برنامه‌های توسعه آن را مورد توجه قرار می‌دهند، ایجاد سعه صدر و ظرفیت پذیرش برنامه‌های مختلف در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر زیراب، لزوم بهره‌مندی از طرح‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان علاقه‌مند در توسعه شهر و موارد دیگر را می‌توان به عنوان کلید واژ‌ه‌های قابل توجه تعداد کاندیداها در شورای اسلامی شهر زیراب برای پذیرش مسئولیت ارشد شهرداری دانست.

با نگاهی به قابلیت‌ها و کارنامه کاندیداهای شهرداری زیراب می‌توان به نتیجه‌گیری کلی برای خروج از وضعیتی دست پیدا کنیم که شورای اسلامی شهر زیراب که بیشتر آن را افراد کار کشته و توانمند تشکیل می‌دهند با انجام یکی از مهم‌ترین وظایف خود در انتخاب شهردار به مراحل بعدی اقدامات خود ورود پیدا کنند.

*شاخص‌های بیستمین شهردار زیراب

تجربه حضور در شهرداری و آگاهی از وضعیت شهر و مسیرهای اداری و اجرایی مختلف شهرستانی و استانی برای دریافت بودجه و تسهیلات و داشتن جاذبه مردمی و اقتدار لازم در مدیریت شهری از ویژگی‌هایی است که باید در بیستمین شهردار زیراب وجود داشته باشد.

نکته مهمی که باید در انتخاب شهردار مورد توجه قرار گیرد دیدگا‌ه‌های فرهنگی و اجتماعی و میزان دانش وی از ظرفیت‌ها و راهکارهای فرهنگی در دستیابی به اهداف توسعه است.

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی گام نخست برای طرح‌های عمرانی و اجرایی تعریف شود تا حمایت‌های لازم عمومی و ماندگاری فعالیت‌ها و نهادینه کردن زوایایی مختلف و تاثیرگذار تلاش‌ها را شاهد باشیم.

آشنایی با لایه‌های مختلف اقشار مردم در شهر زیراب و ارتباطات قومی و قبیله‌ای این شهر و لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی انسانی، نخبگان شهر، ایجاد فضایی منطقی و جاذب برای علاقه افراد دارای برنامه برای کمک به توسعه شهر هم باید در انتخاب شهردار مورد توجه قرار گیرد.

اقتدار شهردار و نظارت شورای اسلامی

اقتدار مدیریت شهری و وظایف نظارتی شورای اسلامی شهر دارای مرزبندی مشخصی است که باید از هر دو طرف مورد توجه قرار گیرد.

مدیریت شهری دارای چارچوب‌های قانونی مشخصی است که ورود دیگران در این چارچوب با ناهماهنگی‌ها و تداخل وظایف روبرو می‌شود.

عموم اعضای شورای اسلامی شهر زیراب دارای شخصیت اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی در شهر هستند و شائبه تداخل وظایف در مدیت شهری و وظایف شهرداری‌ها را از ذهن دور می‌کند.

شهردار بومی یا غیربومی برای زیراب

انتخاب شهردار بومی و دارای سابقه زندگی و مدیریت در شهر زیراب و یا شهردار غیربومی از مسائلی است که باید آسیب شناسنامه با آن برخورد شود.

به نظر می‌رسد استفاده از فردی با سابقه سکونت و انجام مسئولیت در شهرداری زیراب گزینه مناسبی برای توسعه باشد و البته این دیدگاه که استفاده از نیروهای غیربومی شهر به منظور ورود نیرویی با توانمندی جدید و راهکاری برای توسعه محدوده فعالیت‌های شهرداری و یا کاهش برخی تنش‌ها در بین شهرهای شهرستان هم دیدگاه قابل احترامی است که البته به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی، گزینه نخست کارسازتر است.

موفقیت در شهرداری زیراب تنها محدود در اجرای فعالیت‌های عمرانی و اجرایی نمی‌شود بلکه بیان صحیح این فعالیت‌ها به مردم و ایجاد روحیه پویایی و امید در بین آنان و تثبیت این تفکر که وضعیت توسعه شهری با اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه فضاهای مختلف شهری را شاهد هستیم سبب همراهی و همکاری ریشه‌ای مردم با شهرداری و شورا را فراهم می‌کند و نباید تردید داشت که همگامی مردم نخستین و مهم‌ترین عامل در موفقیت‌های مدیریتی در مسئولیت‌هایی است که رضایتمندی مردم ارتباط معنا داری با افزایش بودجه و تسهیل در فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

---------------------------

گزارش از عمران اکبرنژاد

--------------------------

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول