اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سلماس برگزار شد

صبح امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سلماس برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی و محلی در سلماس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اسکندر بنفشه، رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سلماس صبح امروز در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی سلماس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این جشنواره با حضور 300 نفر از علاقمندان به این رشته در سالن شهید احمدپور سلماس برگزار شد.

بنفشه اضافه کرد: این جشنواره که با حضور خانم‌های شهری و روستایی سلماس برگزار شده، شرکت‌کنندگان با ارائه انواع غذاهای محلی و سنتی هنر آشپزی خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سلماس ترویج و تبلیغ غذاهای سنتی و نمایش توانمندی‌های بانوان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: در جامعه امروز غذاهای سنتی سالم جای خود را به غذاهای آماده مانند فست فودها که مضر نیز هستند داده‌اند به همین علت ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی در میان خانواده‌ها برای استفاده از غذاهای سنتی ضروری است.

این جشنواره با مشارکت شبکه بهداشت و درمان سلماس، اداره ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی سلماس، همچنین شورای اسلامی شهر و روستا و هیئت ورزش روستایی و عشایری سلماس برگزار شد.

در پایان این جشنواره به 20 نفر از بانوان که غذای طبخ شده آنها موفق به کسب امتیاز بیشتر از سوی داوران شد جوایزی از طرف هیئت ورزش روستایی و عشایری سلماس به رسم یاد بود اهدا شد.

انتهای پیام/61001/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول