اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یک معلم و یک شاگرد بدون تخته سیاه

زارعی کارشناس روانشناسی عمومی که از روشندلان شهرستان منوجان است به عنوان معلم یاری‌گر نابینایان شهربابک شده است.

یک معلم و یک شاگرد بدون تخته سیاه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، دلشان روشن و خیالشان آسوده، «بلک بورد» برایشان معنی ندارد، حتی بدون چشم دنیا برایشان برد برد است، سیاهی برای چشمانی است که سفیدی‌ها را دیده است، اینجا معلم و دانش‌آموز برد برد کار می‌کنند.

در ابتدا با زارعی کارشناس روانشناسی عمومی که از روشندلان شهرستان منوجان است و به عنوان معلم یاری‌گر نابینایان شهربابک شده است به گفت‌وگو نشستیم.

زارعی با بیان اینکه سال اول است که در شهربابک حضور یافتم و تنها محمدجواد به عنوان دانش‌آموز دوم ابتدایی را دارم و غزل نیز تازه به کلاس آمادگی آمده است، گفت: نابینایان محدودیتی در تحصیلات کلاسیک ندارند، درس‌ها و مفاهیم در تمام مقاطع یکی است، تنها تفاوت فقط خط است که ما از خط بریل استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امسال سال اولی است که آموزش نابینایان در شهربابک راه‌اندازی شده است و نخستین و تنها شاگرد مقطع ابتدایی هم محمدجواد روشن‌ضمیر است و غزل هم که شش سال دارد به عنوان دانش‌آموز پیش‌دبستانی در کلاس حضور یافته است، البته برای راه‌اندازی این کلاس مدیران مرکز سنگ تمام گذاشتند و به اندازه بضاعتی که هست برای آموزش کفایت می‌کند.

زارعی تصریح کرد: خانواده‌ها وظیفه خود را می‌دانند، اما با توجه حمایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان و کمک همکاران در آموزشگاه عدالت شهربابک، خانواده‌ها باید بچه‌ها را در خانه نگه ندارند و برای کاهش محدودیت‌ها بسته به علاقه و استعدادشان آنها را به مراکز آموزشی بفرستند.

وی گفت: نابینایان به جز محدودیت در حرکت و یا رنگ‌ها و یا محدودیت در شناخت اجسام در بسیاری از کارهای فرهنگی، هنری و عملی توانایی قابل ملاحظه‌ای دارند در تمام رشته‌های هنری مهارت‌های مورد نظر آموزش داده می‌شود به جز عکاسی و فیلمبرداری که نیاز به بینایی کامل است.

زارعی عنوان کرد: ما از تن صدا، میزان لرزش و رفتارها می‌فهمیم، راست و دروغ را حتی غم و اندوه شخص را با حرف زدن می‌فهمیم و استعداد در شناخت بیشتر از افراد معمولی است.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با تلاش ما و پیگیری خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش استثنایی در استان و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در آینده‌ای نه‌چندان دور نابینایان شهربابک در زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری موجب مباهات و افتخار مردم این سرزمین باشند.

محمدجواد روشن‌ضمیر به عنوان یکی از هنرمندان روشندل استان که قبل از این در فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرده بود و از دانش‌آموزان خوب مدرسه نابینایان جابر کرمان است هم‌اکنون در کلاس دوم به عنوان تنها دانش‌آموز ابتدایی شهربابک مشغول به تحصیل است.

آموزش کلاسیک نابینایان با پیگیری مدیر آموزشگاه عدالت و همیاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در یک کلاس با دو دانش‌آموز و یک معلم از اول مهر امسال راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/80023/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول