اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش سطح آگاهی و دانش کادر درمانی

کنفرانس قوانین و مشکلات حقوق حرفه‌ای در زاهدان برگزار می‌شود

کنفرانس آموزشی قوانین و مشکلات حقوق حرفه ای 18 مهر امسال با هدف افزایش سطح آگاهی و دانش کادر درمانی و گروه‌های پزشکی با جنبه های قانونی فعالیت های درمانی، در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می‌شود.

کنفرانس قوانین و مشکلات حقوق حرفه‌ای در زاهدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی، در این کنفرانس که دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های پزشکی، مامایی، پرستاری، دندان‌پزشکی و غیره است، مباحثی همچون مستندسازی مدارک پزشکی، نظام ثبت مرگ و میر، رضایت و برائت، سقط جنین درمانی، شرایط و محدودیت های آن، پزشک در پیشگاه قانونی به عنوان شاهد، ‌کارشناس، مطلع و متهم، معاینات اختصاصی زنان و جرائم جنسی مطرح می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از پنج کنفرانس آموزشی با موضوع قوانین و مشکلات حقوقی برگزار کرده که مورد توجه گروه های مختلف پزشکی استان قرار گرفته است.

رضا عبدی افزود: بر اساس این گزارش با گسترش چشم گیر و پیشرفت روزافزون علوم پزشکی و توسعه انواع خدمات تخصصی به بیماران و با توجه به حجم بالای خدمات درمانی از یک سو و افزایش آگاهی‌ها و نیز مطالبات عمومی از پزشکان و کادر درمانی و خدماتی ارائه شده از سوی دیگر، شاهد طرح شکایاتی از سوی بیماران هستیم.

وی ادامه داد: این کنفرانس در راستای افزایش سطح آگاهی همکاران پزشک و سایر حرف مرتبط با امر درمان از قوانین موضوعه در این بخش و به تبع آن کاهش میزان قصور پزشکی و نیز مشکلات ناشی از عدم احاطه همکاران به قوانین و در نتیجه افزایش رضایت بیماران و کاهش شکایات برگزار می‌شود.

عبدی تاکید کرد: توجه به مسائل قانونی و ثبت نکات مهم جهت حفظ حقوق مصدومان در زمان معاینه و افزایش حساسیت و توجه همکاران به موارد مشابه از دیگر مباحثی است که در این کنفرانس مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/75005/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول