اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی مازندران خبر داد‌

اختصاص تسهیلات 15 میلیون تومانی به معتادان بهبود یافته

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: معتادان بهبود یافته می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال تسهیلان 15 میلیون تومانی دریافت کنند.

اختصاص تسهیلات 15 میلیون تومانی به معتادان بهبود یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رمضانعلی گلچوبی عصر امروز در جلسه کمیته تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد که در استانداری مازندران برگزار شد، درباره بیمه درمانی معتادان بهبود یافته اظهار داشت: بعد از اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از مسئولیت‌های درمانی معتادان بهبود یافته حل شد.

وی اشتغال معتادان بهبود یافته را از فعالیت‌های سازمان بهزیستی دانست و ‌بیان داشت: پنج درصد قوانین به این حوزه اختصاص یافت.

این مسئول با بیان اینکه برای 430 معتاد بهبود یافته پرونده اشتغال با استفاده از تسهیلات بانکی تشکیل شد، تصریح کرد: تاکنون 130 نفر تسهیلات اشتغال از سوی بانک عامل دریافت کردند.

معاون بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته سقف اشتغال برای معتادان بهبود یافته برداشته شد، اظهار داشت: بهزیستی آمادگی دارد هر معتاد بهبود یافته‌ای که شرایط اشتغال برایش فراهم است را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند.

گلچوبی آموزش فنی و حرفه‌ای را گامی برای مهارت‌آموزی معتادان بهبود یافته دانست و ادامه داد: سال گذشته 661 مورد معتاد بهبود یافته به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی فراهم کردن مسکن برای معتادان بهبود یافته را یکی دیگر از اقدامات حمایتی بهزیستی دانست و گفت: به دلیل کمبود زمین در مازندران بهزیستی در این بخش موفق نبود، اما توانست از ظرفیت‌های مسکن مهر برای مددجویان خود به ویژه 2 هزار و 500 نفر از زنان خانوار زیر پوشش خود استفاده کند.

گلچوبی افزود: امسال 12 مورد از معتادان بهبود یافته برای مسکن مهر معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد باید با روحیه شورایی در امور اجتماعی مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از موسسات با استفاده از توانمندی‌های بالا متاسفانه برنامه عملیاتی برای پیشبرد کار خود ندارند.

معاون بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه موسسات باید به صورت تخصصی فعالیت کنند، بیان داشت: برنامه‌های ویژه کاهش اعتیاد باید به صورت طیفی و مورد استقبال این اقشار قرار گیرد.

گلچوبی سقف وام اشتغال برای معتادان بهبود یافته را 15 میلیون تومان دانست و اظهار داشت: بهبود یافتگان باید دارای مدرک مهارت زندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای باشند.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول