اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بسیج سازندگی همدان خبر داد

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان از پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی استان همدان خبر داد.

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی طی امسال در دو موضوع اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال 2 هزار و 100 نفر اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای اشتغال افزود: در این راستا حدود 24 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بسیج سازندگی استان قرار گرفته است.

سرپرست بسیج سازندگی همدان یادآور شد: از این میزان 10 میلیارد تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی و 14 میلیارد تومان نیز در عرصه اشتغالزایی توسط بانک مهر اقتصاد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به جذب 40 درصد از تسهیلات پرداخت شده تصریح کرد: نخستین اقدام در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی بحث آموزش و همایش‌های بسیجیان است.

صادقی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در رابطه با همایش‌های اقتصادی و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از طریق رسانه‌ها از سال گذشته آغاز و از متقاضیان ثبت نام شد.

وی بیان داشت: تعدادی افراد فقط نیاز به آموزش و مشاوره داشتند که از ابتدای سال پیگیری شد و اقدامات لازم در این زمینه از طریق کارشناسان و مشاوران انجام شد.

*راه‌اندازی 150 واحد ورمی کمپوست در سطح استان

سرپرست بسیج سازندگی همدان با اشاره به عرصه‌های مختلف فعالیت بسیج سازندگی ادامه داد:‌ شیلات یکی از عرصه‌های فعالیت بود که در این راستا با همکاری امور شیلات جهاد کشاورزی استان حدود 400 استخر شناسایی شد.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با صاحبان استخرهای کشاورزی تعطیل شده و ارائه سرمایه در گردش 38 استخر در سطح استان طی امسال احیا و ایجاد شده است.

صادقی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پرورش قارچ یادآور شد:‌ در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و حدود 50 واحد پرورش قارچ در حال تولید هستند.

وی ابراز داشت: از دیگر اقدامات اجرایی فعالیت در زمینه واحدهای ورمی کمپوست و کود عالی ارگانیک است که جایگزین مناسبی برای کود شیمیایی به شمار می‌رود.

به گفته سرپرست بسیج سازندگی همدان در حال حاضر حدود 150 واحد ورمی کمپوست از ابتدای سال تاکنون در سطح استان با ظرفیت پنج تا 100 تن راه‌اندازی شده که تولیدات بسیار خوبی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج کود ورمی کمپوست تصریح کرد: در این زمینه نیز با جهاد کشاورزی استان توافق شده تا کود تولیدی به مصرف باغداران و گلخانه‌داران برسد.

*تحقق 108 درصدی برنامه‌های بسیج سازندگی

صادقی ادامه داد: در زمینه صنایع تبدیلی فرآوری میوه‌جات و سبزیجات نیز 13 واحد شوریجات، ترشیجات و صنایع بسته‌بندی در سطح استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به 200 واحد دامداری سبک و سنگین گفت: این زمینه با توجه به سهل‌الوصول بودن و عدم نیاز به آموزش اساسی متقاضیان بسیاری دارد.

سرپرست بسیج سازندگی همدان بیان داشت: در عرصه طیور و مرغ بومی نیز 50 واحد راه‌اندازی شده که بیشتر به پرورش مرغ بومی نظیر بوقلمون و بلدرچین که در برابر بیماری‌ها مقاوم هستند، فعالیت دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی و توسعه 40 واحد تولید عسل در سطح استان تأکید کرد: در زمینه تولید زعفران نیز حدود هشت واحد در استان راه‌اندازی شده است.

صادقی با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه‌های دیگری نظیر آموزش قالیبافی، تابلو فرش و... نیز فعالیت دارد، گفت: در این راستا با چهار شرکت قالیبافی عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به ثبت نام یک هزار و 710 نفر در زمینه قالیبافی افزود: در حال حاضر 779 نفر در حال آموزش بوده و 623 نفر نیز آموزش دیده و گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.

سرپرست بسیج سازندگی همدان ابراز داشت: قالیبافی عرصه خوبی برای زنان خانه‌دار محسوب می‌شود که در این زمینه بسیج سازندگی نیز با علاوه بر آموزش با ارائه تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و عقود اسلامی در راستای اشتغالزایی فعالیت دارد.

وی در پایان با اشاره به تحقق 108 درصدی برنامه‌های بسیج سازندگی استان همدان طی امسال تصریح کرد: فقط در برخی از عرصه‌ها مانند شیلات با توجه به خشکسالی و کمبود آب پیشرفت زیادی نداشتیم که بحث دامداری برای جبران جایگزین آن شد.

انتهای پیام/89006/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول