اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنارک:

‌دانش‌آموزان زرآبادی در کنکور امسال صددرصد قبول شدند‌

‌فرماندار کنارک گفت: دانش‌آموزان زرآبادی در کنکور امسال صددرصد قبول شدند و در دانشگاه‌های دولتی از جمله کرمان، شیراز، زاهدان، مراکز تربیت معلم، استان هرمزگان و خراسان پذیرفته شدند.

‌دانش‌آموزان زرآبادی در کنکور امسال صددرصد قبول شدند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، عصر امروز نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بخش زرآباد با حضور فرماندار کنارک، اعضای شورای آموزش و پرورش بخش، مدیران مجتمع‌ها، رئیس آموزش و پرورش کنارک، بخشدار، شهردار و شورای اسلامی زرآباد در محل نمایندگی آموزش و پرورش این بخش برگزار شد.

فرماندار کنارک در این جلسه اظهار کرد: قبولی دانش‌آموزان زرآباد در کنکور سراسری امسال نشان از فرهنگ‌سازی، همت والا، خدمات آموزشی نظام، تلاش‌ خانواده‌ها و از همه مهم‌تر زحمات معلمان و دبیران بخش زرآباد و مجموعه آموزش و پرورش منطقه بوده است.

سید عبدالحسین سجادی افزود: دانش‌آموزان زرآبادی در کنکور امسال صددرصد قبولی در دانشگاه‌های دولتی از جمله کرمان، شیراز، زاهدان، مراکز تربیت معلم، استان هرمزگان و خراسان داشته اند که این مایه افتخار و سربلندی ما است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بخش زرآباد، شش مجتمع آموزشی، بیش از 50 مدرسه، هنرستان، دبیرستان و مدارس راهنمایی دارد.

فرماندار کنارک گفت: بعد از سال‌ها مردم این شهر به آرزوی دیرینه‌شان که افتتاح نمایندگی آموزش و پرورش در بخش بود، رسیدند.

سجادی قول داد تا مشکلات و معضلات موجود در زمینه آموزش و مدارس منطقه را پیگیری کند.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش زرآباد نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت آغاز کلاس‌ها و استقرار نیروی انسانی و پیگیری‌های صورت گرفته در این دو هفته از راه‌اندازی نمایندگی آموزش و پرورش منطقه و جلساتی با مدیران مجتمع‌ها خبر داد.

عبدالمجید میهن‌خواه، مساعدت شوراها، معتمدین و به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر زرآباد را در کنار حمایت‌های بخشداری و اداره آموزش و پرورش کنارک باعث دلگرمی فرهنگیان و زمینه‌ای برای رفع مشکلات آموزشی و تجهیزاتی عنوان کرد.

وی از توزیع کتب درسی و ساماندهی نیروی انسانی در تمامی مدارس سطح بخش خبر داد و گفت: امسال طرح روستا مرکزی نیز در این منطقه اجرا می‌شود.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش زرآباد با اشاره به مساعدت‌های اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان از ارسال یک محموله تجهیزات مدارس به شهر زرآباد خبر داد.

میهن‌خواه بیان کرد: در حال حاضر حدود 4 هزار دانش‌آموز در بیش از 154 کلاس درس این بخش مشغول تحصیل هستند و 80 دوره ابتدایی و حدود 35 دوره متوسطه تدریس می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کنارک نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای رفع مشکلات آموزشی در شهرستان کنارک صورت پذیرفته است، حرکت جامعه به سمت دانش و دانش‌اندوزی و کمک به رفع مشکلات آموزشی را وظیفه همگانی دانست.

عباس گنجعلی اظهار کرد:  این وظیفه همگانی در تعریف چرخه آموزش و پرورش شامل فرهنگیان، مسئولان، اولیا و مربیان، بزرگان و معتمدین می‌شود.

وی از تلاش‌های فرهنگیان زرآباد و نیز تعامل سازنده بین شوراها و معتمدین برای رفع مشکلات آموزش و پرورش منطقه خبر داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کنارک بیان کرد: در حال حاضر، سه مدرسه در حال ساخت در شهر زرآباد داریم و از شهردار و شورای شهر به خاطر این‌که ساختمان نمایندگی آموزش و پرورش بخش را در اختیار این اداره قرار داده‌اند تقدیر و تشکر می‌شود.

بخشدار زرآباد نیز در این جلسه قول داد با جلساتی که با معتمدین روستاها برگزار می‌شود و پیگیری‌های ائمه جماعات، نسبت به ترغیب دانش‌آموزان به تحصیل و تشویق اولیا به امر مشارکت و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، اقدامات مطلوبی صورت پذیرد.

مجتبی شجاعی از مسئولان آموزش و پرورش خواست با برنامه‌ریزی و دقت نظر در حوزه فرهنگی نسبت به اجرای برنامه‌های پر محتوا، جذاب و تقدیر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در مناسبت‌های مختلف، از ظرفیت شوراها و تقویت نیروهای بومی و حمایت از نیروهای غیر بومی اقدام کنند.

وی از خدمات ارزنده مسئول نمایندگی آموزش و پرورش در مدت کوتاهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد از طرف بخشداری و شهرداری تقدیر کرد.

در ادامه جلسه، مدیران مجتمع‌ها و حاضرین به طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول