اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون هنری وزیر ارشاد

پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد

ظهر امروز با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد.

پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز با حضور معاون هنری وزیر ارشاد سالن پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد.

این مراسم قرار بود عصر دیروز با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شود که به علت عدم حضور وی، به امروز موکول شد.

در حاشیه این مراسم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 150 هزار نفر جزو خانواده تئاتر کشور هستند، افزود: طرح ایجاد تئاتر شهر در استان‌ها به این منظور است که مکان‌های تخصصی و ویژه‌ای برای تئاتر داشته باشیم.

قادر آشنا با بیان اینکه سه شرط برای ایجاد پلاتو در استان‌ها مد نظر قرار گرفته، بیان داشت: یکی اینکه تنها این سالن برای تئاتر استفاده شود، دوم اینکه از 365 روز سال، 250 روز اجرای عمومی نمایش داشته باشد و سوم کلید تئاتر شهر هر شهر در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

وی در ادامه از اعلام آمادگی 20 استان برای ایجاد تئاتر شهر خبر داد و گفت: در این طرح از ساخت و ساز اضافه خودداری شده و باید از فضاهای موجود استفاده کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برای ایجاد تئاتر شهر همدان باید 100 میلیون تومان کمک می‌کردیم که آن زمان مقدور نشد و اکنون برای حمایت از گروه‌های نمایشی همدان اهدا می‌کنیم تا چراغ تئاتر در همدان روشن بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: پلاتوی مجتمع شهید آوینی ظرفیت مناسبی برای اهالی نمایش است و امسال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان این پلاتو یکی از ظرفیت‌های مهم استان بود.

خسرو بیات افزود: 150 میلیون تومان برای ایجاد این پلاتو هزینه شده که توانسته به یکی از سالن‌های مجهز برای تئاتر در شهر همدان تبدیل شود.

وی در پایان یادآور شد: 30 گروه نمایشی در سطح استان همدان وجود دارد که 95 درصد اهالی تئاتر به صورت فعال در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول