اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت دیر:

زنان به دلیل فیزیولوژیک خاص نیاز به توجهات تغذیه‌ای ویژه دارند

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان دیّر با بیان اینکه زنان به علت شرایط فیزیولوژیک نیاز به توجهات تغذیه‌ای ویژه دارند، گفت: در بسیاری از موارد با مراقبت‌های تغذیه‌ای پیشگیرانه می‌توان مانع از بروز بیماری‌ها شد.

زنان به دلیل فیزیولوژیک خاص نیاز به توجهات تغذیه‌ای ویژه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیّر، سیده راضیه حسینی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: هفته پایانی مهر ماه هر سال به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی نامگذاری شده است که شعار امسال این هفته « فردا دیر است سلامت زنان را جدی بگیریم» است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت زنان گفت:  بدون شک سلامت افراد جامعه موثر از سلامت مادران است چراکه آنان علاوه بر اینکه نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند به واسطه نقش مادری که در خانواده دارند می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت دیگر اعضای خانواده بگذارند بنابراین توجه به سلامت آنان امری ضروری است.

این کارشناس ارشد مامایی تاکید کرد: خودمراقبتی زنان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها ضروری است و زنان باید با انجام آزمایش‌های سالانه نسبت به وضعیت سلامتی خود آگاه شوند.

حسینی انجام تست پاپ‌اسمیر و ماموگرافی را برای زنان ضروری دانست و گفت: بهترین راه تشخیص زودرس بیماری سرطان دهانه رحم و سینه انجام معاینه توسط ماما و پزشک متخصص زنان و تست سالانه پاپ‌اسمیر و ماموگرافی است.

وی با بیان اینکه زنان به علت شرایط فیزیولوژیکی خاص خود نیاز به توجهات تغذیه‌ای ویژه دارند، گفت: در بسیاری از موارد با مراقبت‌های تغذیه‌ای پیشگیرانه و به موقع می‌توان عوامل خطر تغذیه‌ای را محدود و از بیماری‌های غیرواگیر شایع در این جنس پیشگیری و یا به تعویق انداخت.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل غیر تغذیه‌ای که در بروز بیماری‌های مزمن نقش دارد را کم‌تحرکی دانست و توصیه کرد: هر فرد حداقل سه روز در هفته و هر بار 45 دقیقه ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دوی آهسته، نرمش آیروبیک و ... داشته باشد.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه بهبود رشد کودکان مستلزم سلامت مادران باردار و تغذیه با شیر مادر است، گفت: بالا بودن فشار خون مادر در دوران بارداری، اثرات منفی بر مهارت تفکر کودک داشته به گونه‌ای که کاهش توانایی تفکر در دوران سالمندی ریشه در دوران جنینی دارد چراکه تکامل ساختار و عملکرد مغز در این دوران انجام می‌شود.

حسینی به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در راستای سلامت مادران اشاره و تصریح کرد: انجام مراقبت‌های پیش از بارداری دوران بارداری و پس از زایمان، واکسیناسیون دختران و مادران، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره دوران یائسگی و سالمندی، انجام معاینات سینه، انجام تست پاپ‌اسمیر، مشاوره تنظیم خانواده و آموزش فرزندپروری از جمله اقداماتی است که در راستای سلامت زنان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/66005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول