اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی دماوند:

واحدهای آرایشی زنانه غیرمجاز در دماوند پلمپ می‎شوند

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دماوند از پلمپ واحدهای آرایشی زنانه غیرمجاز درون منازل شهرستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

واحدهای آرایشی زنانه غیرمجاز در دماوند پلمپ می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، همایش آرایش‎گران زنانه و مردانه شهرستان دماوند پیش از ظهر امروز با هدف سامان‎دهی و بررسی مسائل و مشکلات این صنف و تبیین مضرات کالاهای غیربهداشتی به میزبانی اتحادیه صنف آرایش‎گران در محل حسینیه «روح افزا» دماوند برگزار شد.

علیرضا خواجه‎ای، رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دماوند در این همایش اظهار کرد: اغلب کسانی که مبادرت به تخلف در این صنف می‎کنند، فاقد پروانه هستند و اگر پروانه داشته باشند و با قوانین مربوطه آشنا شوند، میزان تخلفات کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از کالاهای غیربهداشتی و قاچاق، بر عوارض استفاده از آن‎ها بر اقتصاد ملی تأکید کرد.

خواجه‎ای در ادامه با تشریح نرخ‎نامه آرایش‎گران و نحوه تصویب آن، خواستار رعایت قوانین نظام صنفی به منظور ایجاد آرامش، وحدت رویه و تکریم ارباب رجوع شد.

وی آرایش‎گری را یک هنر برشمرد و خاطرنشان کرد: ارزش هنر با پول قابل مقایسه نیست؛ بنابراین باید برای این شغل ارزش قائل شد و با تناسب قانونی به شهروندان خدمات ارائه کرد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دماوند در خاتمه تصریح کرد: در آینده‎ای نزدیک به منظور بهبود در خدمات‎رسانی و جلوگیری از فروش و استعمال کالاهای قاچاق و غیربهداشتی، جمع‎آوری و پلمپ واحدهای آرایشی زنانه غیرمجاز درون منازل در دستور کار قرار می‎گیرد.

در ادامه این جلسه، بهمن حسن‎بیگی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند با اشاره به گزارشات واصله از سوی بازرسان مبنی بر استفاده اغلب آرایش‎گران از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیربهداشتی، نسبت به برخورد با این افراد مطابق قوانین و مقررات هشدار داد.

همچنین کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نسبت به مضرات استفاده از کالاهای غیربهداشتی و اثرات نامطلوب آن بر سلامت جامعه و خانواده‎ها هشدار داد.

این گزارش حاکی است؛ 70 پیرایشگاه و 115 آرایشگاه زنانه در سطح شهرستان دماوند اشتغال به کار دارند.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول