اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

جریمه 71 میلیونی برای 37 متخلف شکار در گچساران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: افزون بر 71 میلیون ریال جریمه برای 37 متخلف صید و شکار این شهرستان در شش ماهه نخست امسال اعمال شده است.

جریمه 71 میلیونی برای 37 متخلف شکار در گچساران

عبدال دیانتی‌نسب پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از 60 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد در حوزه استحفاظی گچساران و باشت قرار دارد‌.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای 300 هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد که میزان قابل‌توجهی از آن به گچساران و باشت اختصاص دارد.

دیانتی‌نسب مناطق حفاظت شده خامین، دیل و کوه سرخ را از جمله حوزه‌های مهم حفاظت شده گچساران عنوان کرد و تصریح کرد: مناطق عنوان شده با مساحتی افزون بر 60 هزار متر مربع از گونه‌های متنوع زیست محیطی برخوردار است.

وی از گشت و کنترل مداوم در مناطق حفاظت شده و آزاد گچساران خبر داد و گفت: با وجود گستردگی و پراکندگی مناطق حفاظت شده، مأموران اداره حفاظت محیط زیست تلاش خود را برای جلوگیری از انجام شکار غیر مجاز و برخورد با متخلفان انجام می‌دهند.

دستگیری 37 متخلف صید و شکار در گچساران

دیانتی‌نسب با تأکید بر لزوم حفظ محیط زیست توسط مردم و فرهنگ‌سازی این امر مهم توسط رسانه‌ها گفت: در همین راستا نیروهای اداره محیط زیست گچساران در 21 مورد از اماکن دفن زباله بازدید و سرکشی کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از دستگیری 37 متخلف صید و شکار در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: متخلفان صید و شکار غیر مجاز در مناطق مختلف دستگیر و به مراکز قضایی تحویل داده شده‌اند.

دیانتی‌نسب یادآور شد: پرونده این متخلفان زیست محیطی تا حصول نتیجه پیگیری شده است.

این مسئول در اداره حفظ محیط زیست گچساران با بیان این‌که تعداد 23 قبضه سلاح از متخلفان صید و شکار در شش ‌ماهه نخست امسال کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: مبلغی افزون بر 71 میلیون ریال از متخلفان صید و شکار غیرمجاز گچساران در این مدت دریافت شده است.

انتهای پیام/82014/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول