اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان:

بلاتکلیفی کشت و صنعت / واگذاری کشت و صنعت با تراز منفی عقلانی نیست

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان در واکنش به اظهارات اخیر نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: بیش از هفت ماه از بلاتکلیفی بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان می‌گذرد و هیچکس پاسخگو نیست.

بلاتکلیفی کشت و صنعت / واگذاری کشت و صنعت با تراز منفی عقلانی نیست

صمد مغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ بنده به رغم ادعاهایی که برخی از افراد و نمایندگان دارند در 2.5 سالی که در کشت و صنعت مغان بودم سعی و کوششم بر این بود تا تراز منفی شرکت به عنوان یک پدیده نامطلوب اصلاح شده و تراز مالی به شرایط مثبت برسد به طوری که در سال اول حضورم شرکت که از پرداخت حقوق و عیدی کارکنان عاجز بود سعی شد با برخی رایزنی‌ها کارکنان این مجموعه عیدی و حقوقشان را دریافت کنند و تراز منفی سال 89 در سال 91 به حدود 20 میلیارد تومان رقم مثبت رسید.

وی در خصوص اظهارات نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پشت سر کسی حرف زدن مردانگی نیست بلکه بنده تمام مطالب خود را به همراه شکایت از نماینده بیله‌سوار و پارس‌آباد به کمیسیون اصل 90 مجلس تحویل دادم و امیدوارم با رسیدگی به آن شاهد روشن شدن بسیاری از قضایای پشت پرده باشیم.

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان افزود: اینکه بی‌محابا به بنده تهمت می‌زنند و مطالب غیر‌واقعی را بیان می‌کنند برایم مهم نیست چرا که در پیشگاه خداوند و مردم از عملکرد خود راضی هستم و نمود این عملکرد مثبت تراز تجاری مثبت بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال غرب کشور بوده است.

مغانی ادامه داد: بنده معتقدم نباید حرفی بزنیم و یا کاری را بکنیم که در آینده شرمنده باشیم و مجبور به عذرخواهی از حرف‌ها و تهمت‌های خود شویم چرا که موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت مربوط به تراز تجاری آن است.

وی تاکید کرد: بنده در حال حاضر در جایگاه جوابگویی به مباحث مطرح شده از سوی نماینده بیله‌سوار و پارس‌آباد نیستم ولی در کلیات معتقدم که برومند خواسته‌هایی را از بنده داشت که به هیچ‌وجه بنده حاضر به انجام این خواسته‌ها نبودم چرا که بنده به انقلاب تعهد داشتم نه به یک نماینده.

مغانی یادآور شد: واقعیت این است که این نماینده از بنده یکسری انتظارات نابجا داشتند و بنده نیامده بودم که این انتظارات را برآورده کنم بلکه دلسوزانه ماموریت یافته بودم کشت و صنعت مغان را به جایگاه واقعی خود برسانم تا در مسیر صحیح حرکت کند.

وی تصریح کرد: بنده گزارش کارهای انجام شده را از اداره کل اطلاعات استان اردبیل گرفتم و به بازرسی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و استاندار و ... ارائه کردم و بسیاری از واقعیت‌ها را نیز بیان داشتم.

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان گفت: شکایت خود را از اظهارات نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار به کمیسیون اصل 90 مجلس دادم و در زمان رسیدگی نیز قطعاً از حق و حقوق مجموعه دفاع خواهم کرد.

مغانی ادامه داد: همان نماینده و مسئولی که دایه مهربان‌تر از مادر شده بود امروز با گذشت هفت ماه از بلاتکلیفی مدیریت کشت و صنعت مغان حاضر نیست سخنی به میان بیاورند و حرفی را بزنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بنده الان در مسئولیتی بالاتر از مدیریت کشت و صنعت مغان هستم اما برای این مجموعه عظیم و با ظرفیت دلم می‌سوزد چرا که عاطل و باطل بسیاری از ظرفیت‌های آن به حال خود رها شده است.

مرده کشت و صنعت را هم نباید به بخش خصوصی واگذار کرد

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما انتظار داریم مسئولان دلسوز استان اردبیل نسبت به مدیریت این مجموعه حساس باشند چرا که این شرکت وابسته به یک نماینده نیست که بخواهند بر اساس خواسته وی آن را مدیریت کنند.

مغانی یادآور شد: گاه شیوه‌های غلط و روش‌های اشتباه سبب می‌شود تا در برابر خواسته نماینده‌ای گردن نهیم در حالی که به نظر بنده مسئولان باید به عاقبت این مجموعه عظیم حساس بوده و نسبت به تعیین تکلیف سریع آن اقدام کنند.

وی در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی نیز عنوان کرد: این موضوع که کشت و صنعت مغان بر اساس اصل 44 باید به بخش خصوصی واگذار شود درست است اما اینکه با چه شرایطی واگذار شود مهم است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر ‌تخصصی کشت و صنعت افزود: نباید کشت و صنعت را با تراز مالی منفی و به عنوان یک مجموعه مرده واگذار کنیم بلکه واگذاری زنده آن بیشتر مفید است.

مغانی گفت: زمانی که تراز مالی شرکتی منفی باشد نه تنها فروش آن مشکل است بلکه گاه بر سر مال می‌زنند تا آن را ارزان بخرند در حالی که باید روی پا ایستاده این شرکت با تمام ظرفیت خود در شرایط مناسب‌تر واگذار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای واگذاری این شرکت مهیا نیست، تصریح کرد: در وهله اول باید کلیات شرکت در زمان واگذاری حفظ شود و کاربری‌های آن به غیر کشاورزی تغییر پیدا نکند.

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان افزود: باید این سرمایه را به شکل جامع و کامل حفظ کرده و ارتقا بخشیم چرا که در یک مدیریت مناسب تلاش کردیم تا در اقدام بی‌سابقه 4 هزار هکتار از اراضی این شرکت را کلزا بکاریم که در‌آمدی بیش از 7 میلیارد تومان داشته است.

مغانی در خصوص تولید گندم به میزان دو برابر نسبت به سال گذشته نیز گفت: این شرکت با تولید 3 هزار و 200 تن گندم رکورد خوبی را به جا گذاشت.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در برابر تلاش‌های شبانه‌روزی و خدماتی که انجام شده آیا شایسته است تهمت‌های ناروایی شنیده شود و دست خدمتگزاری را به جای دست مریزاد از آرنج بزنیم؟

انتهای پیام/62001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول