اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد

برگزاری هفتمین دوره مسابقات ملی کتابخوانی قرآن و نهج‌البلاغه

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه از برگزاری هفتمین دوره مسابقات ملی کتابخوانی قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد.

برگزاری هفتمین دوره مسابقات ملی کتابخوانی قرآن و نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد رضازاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اهمیت نهج‌البلاغه و معارف آن اظهار کرد: نهج‌البلاغه دارای معارف عمیق است و اهمیت معارف و آموزه‌های آن بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه دارای اهمیت فراوانی است و جامعه کنونی از نهج‌البلاغه دور است و استفاده لازم و کافی از آن برده نمی‌شود.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند درباره توجهی که باید به نهج‌البلاغه پیدا کنیم، می‌خواهم هشدار دهم، امروز این توجه را کم داریم و نمی‌دانیم چه گنجینه معرفتی بی‌پایان در این کتاب است و هنوز برای محققان اهمیت دستیابی به منبع عظیم از این کتاب بی‌نظیر به طور کامل کشف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود فرمودند امروز شرایطی مشابه شرایط امیر مومنان(ع) داریم و روزگار نهج‌البلاغه است می‌توان از دیدگاه دقیق و نافذ این امام بزرگوار و واقعیت‌های جهان به جامعه نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و  شناخت و علاج دردها را پیدا کرد و این است که از همیشه به نهج‌البلاغه محتاج‌تر هستیم.

رضازاده با اشاره به سخنان دیگر رهبری مبنی بر اهمیت نهج‌البلاغه گفت:‌ همه مسلمانان به عنوان احیای میراث اسلامی باید نهج‌البلاغه را زنده کنند همانطوری که مسلمانان خودشان را موظف می‌دانند تا با قرآن انس پیدا کنند و ندانستن قرآن را برای خود نقص می‌شمارند، ندانستن نهج‌البلاغه نیز باید نقص به حساب آید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اهمیت نهج‌البلاغه و جایگاه آن مطالب فراوانی از سوی امام، رهبری، علمای دین، اهل تسنن و پیروان مسیحیت نقل شده ولی متاسفانه می‌توان گفت مردم در این زمینه آگاهی و آشنایی لازم را ندارند.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه نهج‌البلاغه مبین و مفسر قرآن است، عنوان داشت:‌ متاسفانه علاوه بر اینکه مردم آشنایی کافی در این زمینه ندارند، حوزه‌های علمیه نیز آشنایی چندانی نسبت به نهج‌البلاغه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ‌مردم به دلیل مشکلات زندگی مطالعات کمی در زمینه نهج‌البلاغه دارند و این امر سبب شده مردم نسبت به معارف این کتاب توجه ویژه نداشته باشند.

رضازاده ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم نسبت به معارف قرآن و نهج‌البلاغه آشنایی پیدا کنند زیرا اطلاع و شناخت مردم نسبت به معارف دین تاثیر فراوانی در اخلاق و کردار آنها دارد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات معارف نهج‌البلاغه 10 سال پیش برگزار شد، گفت: هفتمین دوره مسابقات مفاهیم نهج‌البلاغه امسال در قالب جلد چهارم کتاب راه روشن برگزار می‌شود.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: بیش از 300 نمایندگی در سراسر کشور، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری مسابقات کتابخوانی همکاری دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر در آزمون حضوری مفاهیم نهج‌البلاغه در سال گذشته شرکت کردند، گفت: این مسابقات به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود و 107 نفر در سال گذشته در این دوره مسابقات برگزیده شدند.

رضازاده یادآور شد: اختتامیه این دوره مسابقات اواخر بهمن برگزار می‌شود و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 37745480ـ025 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.2noor.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این دوره مسابقات در رشته‌های حفظ کل نهج‌البلاغه، خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها برگزار می‌شود.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به جوایز مرحله نخست مسابقات ملی کتابخوانی قرآن و نهج‌البلاغه گفت: ‌اعزام 110 نفر به کربلا و نجف، 110 نفر به مشهد و 110 نفر به قم به قید قرعه از جمله جوایز این دوره مسابقات است.

انتهای پیام/78003/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول