اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر فریدن:

2 طرح مهم در حال پیگیری داریم/نیاز به توجه بیشتر به عشایر احساس می‌شود

رئیس اداره امور عشایر فریدن گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان عشایر نیاز به توجه بیشتر به عشایر احساس می‌شود و در همین زمینه نیز دو طرح را در حال پیگیری داریم.

2 طرح مهم در حال پیگیری داریم/نیاز به توجه بیشتر به عشایر احساس می‌شود

محمدقلی شیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت رفاه عشایر اظهار کرد: در حال حاضر دو طرح مهم را در حال پیگیری داریم، طرح اول پمپاژ ویهه و طرح دیگر بند پیرگلی است که در حال پیگیری داریم.

وی ادامه داد: طرح پمپاژ ویهه جهت آب رسانی به 150 هکتار زمین برای اشتغال 100 خانوار عشایر اجرا می‌شود تا شاهد زیر کشت رفتن اراضی و تولید محصولات سالم کشاورزی باشیم.

رئیس اداره امور عشایر سمیرم با بیان این که بند پیرگلی نیز یکی از طرح‌های مهم در حال پیگیری است، افزود: در صورتی که این طرح انجام شود 150 هکتار زمین زیر کشت می‌رود، البته هنوز موفق به کسب مجوز از آب منطقه‌ای نشده‌ایم که امیدواریم این طرح نیز اجرایی شود تا زمینه اشتغال عده‌ای از جوانان را فراهم کنیم.

وی گفت: در مورد بیمه دام عشایر نیز اقدامات فراوانی انجام شد، با کمک اداره جهاد کشاورزی چهار تا پنج اکیپ را برای سرشماری دام عشایر آماده کردیم و بحث آمار گیری را انجام دادیم.

شیاسی اضافه کرد: برای بیمه عشایر نیز اطلاع رسانی لازم انجام گرفت تا افرادی که بیمه نشده‌اند جهت انجام امور بیمه‌ای خود ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار عشایر در تولید گوشت، شیر و محصولات کشاورزی یادآور شد: عشایر ظرفیت‌های فراوانی دارند و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول