اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

دانشگاه نقش مهمی در ترویج نماز و اسلام دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشگاه نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز و اسلام دارد.

دانشگاه نقش مهمی در ترویج نماز و اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، نشست استادان گروه معارف اسلامی استان قزوین صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور و آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد.

در این مراسم محسن قرائتی طی سخنانی با اشاره به مباحث نماز و اسرار نماز، قرآن، مهدویت و ولایت حضرت علی (ع)، بشر را نیازمند به رهبر معصوم دانست و اظهار داشت: از آنجا که انسان در انجام بسیاری از کارها مرتکب اشتباه شده و پشیمان می‌شود بنابر این همه ما نیازمند به یک رهبر معصوم هستیم تا ما را در انجام کارها یاری و در مسیر زندگی هدایت و راهنمایی کند.

وی افزود: دلیل نیازمندی انسان به نبوت و ولایت کامل نبودن انسان پس از تولد است به همین منظور نیاز به یک رهبر و مقتدا دارد تا او را در رسیدن به کمال و سعادت ارشاد و رهبری کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران نقش همان رهبر و فرمانده‌ای را دارد که امت مسلمان را در پیشبرد اسلام و دین راهنمایی و هدایت می‌کند، اگر انسان‌ها رهبری نشوند جامعه با مشکل روبرو می‌شود و در همین خصوص آیات متعددی از سوی خداوند متعال برای انسان‌ها نازل شده است که می‌توانند بر اساس آن راه درست را انتخاب و گوش به فرمان ولی امر خود باشند.

قرائتی اضافه کرد: اسلام کامل‌ترین و بهترین دین در جهان است و هر آنچه بشریت برای رسیدن به کمال و سعادت به آن نیاز دارد در دین اسلام ذکر شده است که موجب شده بیشتر مردم و اندیشمندان دنیا بر کامل بودن و هدایتگر بودن اسلام اذعان داشته باشند پس وظیفه همه ما شیعیان است که قدردان اسلام باشیم و مطمئن باشید در ادیان دیگر هیچ خبری نیست.

این مسئول در ادامه سخنان خود نماز را بهترین وسیله برای رستگاری انسان‌ها برشمرد و عنوان کرد: نماز بی‌واسطه‌ترین وسیله ارتباط با معبود است به همین خاطر باید همه ما معنا و مفاهیم نماز را بدانیم و به آنها عمل کنیم مؤمنی که نماز بخواند اما معنی آن را نداند و به آن عمل نکند نمازش بی‌فایده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: دانشگاه نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز و اسلام دارد و دانشجویان می‌توانند در محیط علمی علاوه بر ارتقا سطح دانش و آگاهی خود و رسیدن به مدارج عالی تحصیلات تکمیلی در بالا بردن بینش دینی و اعتقادی خود فعال باشند.

قرائتی اضافه کرد: از مسئولان دانشگاه نیز انتظار داریم با ارائه کتب اسلامی به ویژه کتب نماز در بین دانشجویان در سعادتمندتر شدن آینده‌سازان کشور پیشگام باشند.

در این مراسم محمد بهرام‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، حجت‌الاسلام حسین حیدری مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، رضا شعبان‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا، معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول