اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد

توسعه تشکل‌های مردم‌ نهاد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: تشکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مردم‌نهاد با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و اشتغالزایی برای آنها توسعه پیدا کند.

توسعه تشکل‌های مردم‌ نهاد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

مریم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در جامعه ما زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست وجود دارند و خانواده‌هایی که به دلایل مختلف نیازمندی‌هایی دارند، علی رغم ایجاد نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، دولت در همه زمینه‌ها نمی‌تواند تمام عیار پاسخ‌گوی این قشر باشد.

وی ادامه داد: بانوانی با سعی و تلاش بی‌وقفه عده‌ای را هم دعوت به همکاری می‌کنند، این بانوان  واسطه‌ای می‌شوند که افراد خیر در راستای حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست فعالیت کرده و برای تامین باقیات صالحات خود تلاش کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد در بعضی از شهرستان‌ها حتی پیشروتر از مرکز استان بوده و زنان چنین تشکل‌هایی را اداره می‌کنند که نمونه فعالیت آنها را در سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف استان از نزدیک دیده‌ایم.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای تداوم یافتن و بسط فعالیت‌های این قبیل تشکل‌ها ما هم اشخاص خیری را معرفی می‌کنیم، اضافه کرد: این اشخاص به صورت جانی و مالی در شهرستان‌ها و در مرکز استان خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد یک بازوی توانمندی برای دولت در حمایت از قشرهای مختلف اجتماعی قلمداد می‌شود، اظهار داشت: این قبیل مجموعه‌ها در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها نقش زیادی دارند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول