اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

کارشناس و مشاور امور اقتصادی مصر در گفت‌وگو با فارس:

حکومت فعلی در شرایط دشوار بین جنگ داخلی و فشار بین‌المللی عمل می‌کند

کارشناس و مشاور امور اقتصادی مصر عملکرد حکومت فعلی این کشور با توجه به شرایط دشوار حاکم بر مصر که بین جنگ داخلی و فشار بین‌المللی در نوسان است، را موفق ارزیابی کرد.

حکومت فعلی در شرایط دشوار بین جنگ داخلی و فشار بین‌المللی عمل می‌کند

«محمد یوسف»، مشاور امور اقتصادی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تصریح کرد حکومت فعلی مصر در شرایط بسیار سخت و دشوار و جنگ‌های داخلی که از سوی برخی افراد و طرف‌ها هدایت می‌شود و همچنین جنگ‌های خارجی و فشارهای بین المللی قرار دارد.

یوسف ادامه داد: با وجود همه این مشکلات باز کشور مصر در برخی حوزه‌ها پیشرفت کرده و ذخایر پولی بانک مرکزی این کشور افزایش و قیمت دلار کاهش پیدا کرده است و تحقق چنین موفقیت‌هایی در این شرایط موفقیت چشمگیری است.

این کارشناس امور اقتصادی با اشاره به اینکه دولت کنونی، بهترین حکومت روی کار آمده در مصر، از زمان انقلاب ژانویه است، گفت: عملکرد دولت در سایه سر درگمی‌ها، نوسانات سریع و افزایش قابل توجه قیمت‌ها که موجب عرضه کمتر برخی کالاها توسط برخی تاجران و بازرگانان و ایجاد فشارهای داخلی و خارجی بر حکومت شده، قابل قبول است. 

یوسف ضمن درخواست از ملت مصر برای پیوستن به حکومت، ارتش و نیروهای پلیس جهت مبارزه با محتکران و افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور، بر ضرورت وجود صداقت و صراحت میان حکومت و شهروندان و تسریع در اجرای طرح‌ها و عدم بازگشت به عقب تاکید کرد.

وی افزود: مصر دارای منابع طبیعی و ثروت‌های بسیاری غنی است که باید از سوی خود مردم مصر مورد استخراج و بهره برداری قرار گیرد.

اما پیرامون مسئله حداقل و اکثر دستمزدها، یوسف تاکید کرد که باید هرچه سریع‌تر حد اقل و حداکثرها تعیین شود، هرچند شخصیت‌های زیادی در دولت هستند که با تعیین میزان حداکثر، دستمزدشان به شدت کاهش می‌یابد و این موضوعی است که در گفت‌وگو با تعدادی از کارکنان دولت به آن پی‌بردیم.

یوسف توضیح داد: در مصر کارمندانی وجود دارند که دستمزدشان بیش از دویست و پنجاه هزار پوند مصر است، در حالی‌که کارکنانی هم در دولت هستند که دستمزدشان به 120 پوند نمی‌رسد و این بر ضرورت تعدیل دستمزدها بیش از پیش تاکید می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول