اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از اعضای کمیته پنجاه مصر در گفت‌وگو با فارس:

بررسی قانون اساسی جدید مصر به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

رئیس کمیته نظام حکومتی کمیته پنجاه قانون اساسی مصر گفت: بررسی بسیاری از مسائل مربوط به قانون اساسی به مراحل پایانی خود نزدیک شده است اما موضوع ارتش و محاکمه‌های نظامی همچنان در حال بررسی است.

بررسی قانون اساسی جدید مصر به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

«عمرو الشوبکی» رئیس کمیته نظام حکومتی کمیته پنجاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: 90درصد مواد اساسنامه حکومتی قانون اساسی جدید تهیه شده است اما اعضای کمیته پنجاه و نمایندگانی از نیروهای مسلح هنوز در حال بررسی مواد مربوط به ارتش و محاکمه‌های نظامی در قانون جدید هستند.

وی ضمن تاکید بر پایبندی کمیته پنجاه به نقشه راه تصریح کرد: هنوز موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی مورد بررسی قرار نگرفته است.

الشوبکی اظهار داشت: ما در تلاش برای ارائه شکل جدیدی از نظام حکومتی هستیم که تا حدودی شبیه نظام ریاست جمهوری و مبتنی بر هماهنگی بین نهادهای مختلف مجریه و قضائیه و نیز مقننه است.

وی تصریح کرد: موضوع سلب اعتماد از رئیس جمهور با اجرای همه‌پرسی پس از موافقیت اکثریت دو سوم اعضای پارلمان، در دست بررسی است اما تا کنون نتیجه قطعی نداشته است به این معنی که هنوز مشخص نشده که آیا مجلس به شکل کنونی باقی خواهد ماند یا به یک اتاق پارلمانی کفایت خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: مایلم مجلس لغو شود و اتاق پارلمانی تشکیل شود اما هنوز در این خصوص اختلاف نظر وجود دارد و بی‌تردید در نهایت، تمام  پیشنهادها به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا هدف این است که قانون اساسی جدید مورد اعتماد همه مردمی باشد که در 30 ژوئن انقلاب کردند.

این عضو کمیته پنجاه قانون اساسی در مورد نظام انتخابات پارلمانی گفت: در این خصوص دو دیدگاه متفاوت وجود دارد به این ترتیب که یک گروه برگزاری آن بر اساس فهرست‌های انتخاباتی را خواستار هستند و برخی دیگر بر لیست تک‌نفره و فردی تاکید دارند اما به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، نظام فردی بهتر باشد.

اعضای کمیته‌ پنجاه، مسئولیت تهیه و تدوین قانون اساسی جدید برای مصر را برعهده دارند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول