اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

سفیر مصر در نیجریه در گفت‌وگو با فارس:

تهدید به قطع کمک‌ها، بازی سیاسی آمریکا برای فشار بر قاهره است

سفیر مصر در نیجریه با اشاره به تهدید آمریکا علیه مصر مبنی بر قطع کمک‌های خود به قاهره گفت: این تهدیدها بازی سیاسی برای فشار بر قاهره است.

تهدید به قطع کمک‌ها، بازی سیاسی آمریکا برای فشار بر قاهره است

«أشرف سلامة» سفیر مصر در نیجریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: آمریکا با تهدید به قطع کمک‌های خود به مصر در تلاش برای اعمال فشار بر قاهره است در حالی که از تهدید فراتر نخواهد رفت و هرگز کمک‌های خود را قطع نخواهد کرد.

وی که برای تعطیات عید قربان به قاهره آمده است، با تاکید بر اینکه اگر آمریکا در صدد قطع این کمک‌ها بود، پس از برکناری «محمد مرسی» این کار را می‌کرد، تصریح کرد: واشنگتن به خوبی از جایگاه مصر در منطقه با خبر است و با قطع کمک‌ها، ریسک نخواهد کرد بنابراین اکنون به یک بازس سیاسی متوسل شده است تا قاهره را تحت فشار قرار دهد.

سلامه اظهار داشت: رخدادهای مصر را نمی‌توان کودتای نظامی دانست و هم اکنون دولت مصر در تلاش است، با انسجام و هماهنگی کامل، نقشه راه را عملی کند.

سفیر مصر افزوود: سران برخی کشورها از بیم اینکه انقلاب مردمی مصر به کشورهای آنان نیز منتقل شود، مخالفت خود را با روند تحولات مصر اعلام کرده‌اند.

وی در مورد روابط مصر با کشورهای آفریقایی اظهار داشت: مصر باید با تبادل دیدارها با سران این کشورها، نقش گذشته خود را بازیابد به ویژه اینکه تمام کشورهای جهان به نوعی با کشورهای آفریقایی در ارتباط هستند و از منابع موجود در آن بهره‌برداری می‌کنند، در حالی‌که مصر در زمان «حسنی مبارک» به تدریج از کشورهای مزبور دور شد تا اینکه درپی تلاش برای ترور مبارک در آدیس آبابا، این روابط قطع شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول