اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل:

آموزش و پرورش پایه‌گذار تربیت نسل پاک و سالم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:‌ آموزش و پرورش مجموعه‌ای عظیم برای تربیت نسلی فرهیخته، پاک و سالم است که می‌تواند زمینه‌ساز یک تحول جدی باشد.

آموزش و پرورش پایه‌گذار تربیت نسل پاک و سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در امضای تفاهمنامه همکاری مشترک مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با آموزش و پرورش استان اردبیل، اظهار داشت: در راستای توسعه و نشر آموزه‌های دینی، معارف اسلامی و در جهت کمک به نهادینه شدن فریضه قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام به آسیب‌شناسی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین صیانت و حفاظت از جامعه اسلامی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در عصر حاضر بالاخص مواردی مثل خشونت، مواد مخدر و مشکلات روحی و روانی و... با توجه به شرایط اجتماعی حاکم بر جوامع مختلف و اینکه این پدیده جهانی بالطبع در جامعه ما نیز اثراتی گذاشته است به نقش مهم و اساسی آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد.

خدادادی تصریح کرد: ماندگارترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری در افزایش بهره‌وری آموزش و پرورش به منظور تربیت نسلی فرهیخته جهت پایه‌ریزی اجتماعی پاک است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی در آموزش و پرورش بهترین روش جهت تحقق بخشیدن به شعار«پیشگیری بهتر از درمان است» است.

وی در ادامه اذعان داشت: مطمئناً انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دستگاه‌ها و نهادها در مورد پیشگیری از وقوع جرم در بلند مدت تأثیر بسزایی در سالم‌سازی جامعه می‌گذارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح مفاد تفاهمنامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اداره‌کل آموزش و پرورش، گسترش تعاملات، همفکری‌ها و همکاری‌های مرتبط با حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در محیط آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها و ارائه آموزش‌های مرتبط با پیشگیری برای دانش‌آموزان و مدیران، مربیان، مشاوران و اولیا، تشکیل هسته‌های تخصصی مرتبط با فرهنگیان و دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان (اجرای طرح امید) و آموزش عمومی حقوقی برای اولیا، مربیان و دانش‌آموزان را اهداف و موارد همکاری برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه معاون سلامت آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش بهترین بستر برای آگاه‌سازی اولیا و دانش‌آموزان است و بالطبع با افزایش تعاملات، نقش پیشگیرانه مؤثرتر است.

علیرضا گلشن اضافه کرد: به جهت حساسیت موضوع پیشگیری پست‌های جدیدی در وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده که با امضای این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های بهینه دادگستری در این زمینه استفاده می‌کنیم.

همچنین به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل و در راستای عملیاتی کردن مصوبات شورای مناطق کشور در مورد پیشگیری از ضرب و جرح عمدی، دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی برای رانندگان اتوبوس‌های شهری و رانندگان تاکسی به منظور مهارت برقراری ارتباط مؤثر، مهارت خود آگاهی و به ویژه کنترل خشم با سخنرانی صاحب نظران امر برگزار شد.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول