اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

مجمع خیرین ازدواج در همدان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان همدان از راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در همدان خبر داد.

مجمع خیرین ازدواج در همدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سید عبدی افتخاری بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره ورزش و جوانان برنامه‌ریزی در راستای انجام ازدواج آسان در جامعه است اظهار داشت: در این راستا در هفته ازدواج در همدان بیش از 18 برنامه فرهنگی انجام شد.

وی افزود: این برنامه‌ها با رویکرد نگاه ویژه به امر مقدس ازدواج و همچنین هموار ساختن مسیر برای جوانان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از ازدواج‌ها به نتیجه نمی‌رسد ابراز داشت: این ازدواج‌ها حاصل ناآگاهی و احساسی عمل کردن جوانان در انجام این مسئله مهم است.

وی تصریح کرد: برای آسان‌سازی ازدواج تنها یک بخش یا نهاد نمی‌تواند قدم بردارد بلکه همه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باید در کنار هم و با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به زمینه‌سازی ازدواج آسان در جامعه برای جوانان اقدام کنند.

افتخاری در ادامه به راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان اشاره کرد و عنوان داشت: مقدمات این کار در استان انجام شده است.

وی افزود: پس از ابلاغ آیین‌نامه به زودی این مجمع در استان راه‌اندازی و خیرین برای ورود به این حوزه ساماندهی می‌شوند.

در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: امروز یکی از مشکلات جوانان در استان همدان فاصله گرفتن از جوانان از آداب و رسوم اسلامی است.

اسدالله ربانی‌مهر بیان داشت: امروز ازدواج جوانان با برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی همراه است و آداب اسلامی با تجملات آمیخته شده است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند بر برنامه‌ریزی منسجم برای ازدواج قشر جوان توسط دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف تأکید کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از ثبت 12 هزار و 181 مورد ازدواج در 6 ماهه نخست امسال در همدان خبر داد.

وی افزود: طبق آمار در 6 ماهه امسال یک‌هزار و 860 مورد طلاق نیز در استان همدان به ثبت رسیده و آمار طلاق در استان به عنوان یک زنگ خطر است.

ربانی‌مهر همچنین تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده در شهرستان ملایر را نیز دو هزار و 74 مورد عنوان کرد و گفت: 328 مورد طلاق نیز در 6 ماهه امسال در ملایر به ثبت رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات امروز در جامعه ناشی از فراهم نبودن شرایط و بالا رفتن سن ازدواج است.

انتهای پیام/89013/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول