اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

بخشی از علوم اسلامی را بزرگان شیراز تدوین کرده‌اند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت افتتاح دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز گفت: به جرأت می‌توان گفت بخش مهمی از علوم اسلامی را بزرگان شیراز تدوین کرده‌اند و نوآوری‌های فراوانی بر آن افزوده‌اند.

بخشی از علوم اسلامی را بزرگان شیراز تدوین کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: در واقع این خبر میمون و مبارکی بود که در این اواخر از شیراز دریافت داشتیم که کمبود دانشگاه را از این نظر ترمیم و تکمیل کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود افزوده است: می‌دانیم دانشگاه‌ها در عصر اخیر از غرب به شرق آمد، با همان فرهنگ و با همان ادبیات غربی، در حالی‌که ما مسلمانان در آن زمان که غربی‌ها در عصر تاریک قرون وسطی زندگی می‌کردند دارای دانشکده‌ها و مراکز مهمی از علوم و دانش‌های روز و دانش‌های اسلامی بودیم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: به همین دلیل باید دانشگاه‌های غربی را پالایش کنیم، یعنی علاوه بر تدریس معارف اسلامی در کلاس‌های مختلف دانشگاه‌ها، دانشکده‌ای نیز به نام الهیات و معارف اسلامی داشته باشیم تا اسلام‌شناسی در مراحل مختلف انجام گیرد و در صورت ضرورت به دانشکده‌های دیگر نیز هدیه شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه بیان کرده است: ما از دانشمندانی که غرب‌زده بودند و از معارف اسلامی فاصله داشته‌اند در طول تاریخ عصر اخیر ضربه‌ها و زیان‌های فراوانی خورده‌ایم اما ان‌شاءالله با توجه به آنچه گفته شده تکرار نمی‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرده است: می‌دانیم شیراز در طول تاریخ، یک شهر علم و دانش‌پرور بوده و آثاری که از دانشمندان علوم مختلف و همچنین دانشمندان علوم اسلامی باقی مانده شاهد و گویای این مدعا است.

به گفته وی، علما و فقها و فلاسفه بزرگ دینی از شیراز و از خطه فارس برخاسته‌اند، بنابراین باید دانشکده الهیات و معارف اسلامی در کنار دانشکده‌های دیگر این شهر وجود داشته باشد.

آیت‌الله مکارم در پایان این پیام از دست‌اندرکاران و بنیان‌گذاران این دانشکده تشکر و قدردانی کرده است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول