اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر شوشتر:

حفظ آثار تاریخی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: حفظ آثار تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی دارد و میراث فرهنگی باید به سبقه فرهنگی خود توجه بیشتری کند.

حفظ آثار تاریخی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحمدرضا حسینی‌مرعشی ظهر امروز در دیدار صمیمانه با مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی از جمله سازمان‌هایی است که باید فعالیت‌های فرهنگی و مردمیش بیشتر از دیگر فعالیت‌هایش باشد و به این دلیل باید به این بخش توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از آثار تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی دارد، افزود: فرهنگ‌سازی در بخش حفاظت از آثار تاریخی نیازمند زمان و برنامه جامعی است که باید به صورت غیرمحسوس در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان آثار تاریخی گسترده‌ای دارد، تاکید کرد: استان خوزستان آثار تاریخی گسترده و متعددی دارد که حفاظت از این آثار بسیار دشوار است و به این دلیل باید کوشید تا با استفاده از توان مردمی در اینباره گامی مثبت در راستای رفع مشکلات در این حوزه برداشته شود.

حسینی‌مرعشی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر یکی از شهرهای تاریخی خوزستان است، افزود: استان خوزستان دارای تمدن بزرگی بوده و شوشتر یکی از شهرهای تاریخی است که مانند نگینی در استان می‌درخشد و باید تلاش کنیم تا داشته‌های فرهنگی این موجود را بهترین وجه ممکن نگهداری کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه به شهرستان شوشتر کم توجهی زیادی شده است، گفت: در سال‌های گذشته شهرستان شوشتر در بخش میراث فرهنگی عقب ماندگی‌های زیادی داشت که در مدت کوتاه انتصاب مدیرکل جدید شاهد تغییر محسوس رویکردها در این شهرستان در بخش میراث فرهنگی بوده‌ایم و امیدواریم این توجهات خاص و رویکردهای مثبت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول