اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا(س):

امام هادی(ع) در زمینه اصلاح عقاید بسیار کوشا بود

معاون تربیتی جامعةالزهرا(س) گفت:‌ امام هادی(ع) در زمینه تصحیح عقیده بسیار کوشا بود، بنابراین باید با تاسی به ایشان گناهگاران و منحرفان را به عقیده صحیح هدایت کنیم.

امام هادی(ع) در زمینه اصلاح عقاید بسیار کوشا بود

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امام علی‌النقی(ع) در زمان خفقان بنی‌عباس امامت را بر عهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پیشوای دهم شیعیان جمعیت شیعه در دنیا پراکنده بود و حضرت از طریق نمایندگان خود با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد.

معاون تربیتی جامعةالزهرا(س) با اشاره به اهمیت زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت سرشار از معارف امام‌شناسی بوده و گنجینه‌ای است که از این امام بزرگوار به دست ما رسیده و مستحب است که در همه مکان‌های زیارتی این زیارت قرائت شود.

وی با بیان اینکه حاصل زیارت جامعه کبیره معرفت مقام امام است، گفت: امام کسی نیست که تنها مسئولیت مسائل دنیایی و هدایت ظاهری را داشته باشد بلکه هدایت باطنی انسان‌ها نیز بر عهده امام است.

شیخ بهایی خاطرنشان کرد: خداوند عصمت و علم غیب را به امامان عطا کرده تا آنها واسطه بین مردم و خدا باشند و به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

وی عنوان داشت:‌ علوم ائمه اطهار(ع) از طریق مدرسه، کلاس و مکتب به دست نمی‌آید و این امر نشان‌دهنده جنبه الهی این امامان است.

معاون تربیتی جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه شیعیان و اهل سنت از دوران امام هادی(ع) در سامرا سکونت داشتند، گفت: اکنون گرفتار تکفیری‌ها در این منطقه شدیم که دنباله‌رو اسلام آمریکایی هستند و از اسلام چهره زشتی به دنیا معرفی می‌کنند و در یکی از جنایات خود حرم عسکریین را منفجر کردند و این نشانه مظلومیت ائمه اطهار(ع) است.

وی یادآور شد: اقدامات جنایت‌بار تکفیری‌ها در تخریب آثار اسلامی و کشتارها ناشی از عقیده غلط و انحرافی آنها است.

شیخ بهایی ادامه داد: تکفیری‌ها از حمایت‌های قدرت‌های بیگانه برخوردار هستند و به عنوان ستون پنجم دشمن در داخل جامعه اسلامی کشتار می‌کنند به طوری که اگر آمریکا و اسرائیل می‌خواستند دست به حمله بزنند این‌قدر که این گروه کشتار می‌کنند از عهده برنمی‌آ‌مدند.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) در زمینه تصحیح عقیده بسیار کوشا بود، گفت: ما نیز باید با تاسی به این امام بزرگوار، گناهکاران و منحرفان را به عقیده صحیح هدایت کنیم و لازم است برای مقابله با دشمن تا مرز شهادت آماده باشیم.

معاون تربیتی جامعةالزهرا(س) با اشاره به هشدار امام علی‌النقی(ع) در زمینه اهمیت واقعه کربلا و شهادت گفت: جنبش‌‌ها و بیداری اسلامی بر مبنای آمادگی انسان‌ها برای شهادت شکل گرفته است ولی چیزی که می‌تواند بیداری اسلامی را به انحراف بکشد مسئله بی‌توجهی به دشمن است که پیشوای دهم شیعیان همواره در طول زندگی خود بر اصلاح عقیده و توجه به دشمن تاکید داشت.

انتهای پیام/78003/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول