اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

خصومت دشمنان با امام هادی(ع) به خاطر جنبه هدایت‎گری ایشان است

امام جمعه دماوند گفت: کینه و دشمنی دشمنان با امام هادی (ع) به منظور انتقام از جنبه هدایت‎گری ایشان در دوران 34 ساله امامت‎شان صورت می‎گیرد.

خصومت دشمنان با امام هادی(ع) به خاطر جنبه هدایت‎گری ایشان است

حجت‎الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به فرارسیدن 15 ذی‎الحجه، سالروز میلاد مبارک امام هادی(ع) اظهار کرد: آن حضرت به عنوان دومین امام پس از پدر بزرگوارشان، در سن کودکی به مقام امامت نائل شدند که با 34 سال امامت و رهبری جامعه مسلمانان، نقطه قوتی برای شیعه به شمار می‎روند.

وی گفت: امامت و هدایت آن حضرت به اندازه‎ای تأثیرگذار بود که تا الان دشمنان به دنبال انتقام‎گیری‎اند و لقب ایشان (هادی) دلیل موقعیت‎شان است.

امام جمعه دماوند افزود: هر یک از ائمه معصومین(ع) مظهر اسمای الله هستند که با توجه به فرصت ویژه‎ای که در اختیارشان قرار داده شده، یکی از اسمای الله در موردشان جلوه بیشتری می‎یافت که این در مورد امام دهم شیعیان، لقب هادی بود.

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمنان سعی دارند تا به هر نحو چهره امام هادی(ع) را تخریب کنند، در حقیقت می‎خواهند از جنبه هدایت‎گری ایشان انتقام بگیرند.

توسعه شبکه وکالت از جنبه‎های هدایت‎گری امام دهم شیعیان است

علاءالدینی خاطرنشان کرد: هدایت‎گری آن حضرت در ابعاد مختلف بوده و از جمله در توسعه شبکه وکالت دیده می‎شود که از زمان امام جواد(ع) به منظور توسعه هدایت‎گری و دشمن‎شناسی مسلمانان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نتیجه و ثمره هدایت‎گری‎های آن حضرت در سرمایه‎های علمی و عملی شیعیان قابل اعتنا و بسیار مهم است که سال‎ها توانست جامعه شیعه را تغذیه کند و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از آنان است.

امام جمعه دماوند یادآور شد: آن حضرت زیارت «جامعه کبیره» را در تبیین مقام شامخ امامت انشا کردند که ذکر 100 مرتبه «الله اکبر» در ابتدای آن از سوی زائر، حاکی از ارزش، اهمیت و مقام ویژه آن است.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر بیان کرد: «زیارت غدیریه» یکی از سرمایه‎های علمی ناشناخته آن حضرت است که انتظار می‎رود در کنار خطبه غدیر انتشار یافته و محافل مذهبی و مساجد از آن بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول