اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه:

حلم بارزترین صفت امام هادی (ع) است

معاون پژوهشی و آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه گفت: حلم امام هادی (ع) بهترین آموزه عملی است که در فراز و نشیب‌هایی زندگی مادی که امروز همه را کلافه کرده، بسیار کارساز است.

حلم بارزترین صفت امام هادی (ع) است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت: ابعاد زندگی این امام بزرگوار و برنامه‌هایی که در طول زندگی داشتند، بسیار زبانزد است و در کلمات بزرگان به طور مرتب ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) عنایت خاصی به زیارت امام هادی (ع) دارند و تاکید کرده‌اند که از زیارت جدم غافل نشوید.

معاون پژوهشی و آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه ادامه داد: این امام بزرگوار از نظر اخلاقی، علمی و موقعیت اجتماعی در جایگاه بالایی در دوران خود قرار داشتند و با ارتباط با مردم به مسائل و مشکلات آن‌ها پاسخ می‌دادند.

صادقی حلم را بهترین و بارزترین صفت امام هادی (ع) ذکر کرد و افزود: حلم حضرت بهترین آموزه عملی است که در فراز و نشیب‌های زندگی مادی که امروز همه را کلافه کرده، بسیار کارساز است.

وی خاطرنشان کرد: حلم و صبر امام هادی (ع) سبب شد این امام بزرگوار به هدف خود برسد، بنابراین جامعه امروز باید بداند بدون صبر با توجه به مشکلات جامعه کنونی، مشکلی حل نمی‌شود.

معاون پژوهشی و آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه عنوان کرد: صبر کلید همه گشایش‌ها است و اگر به ائمه در زمینه صبر و بردباری اقتدا کنیم، پیروزی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: دشمنان از ویژگی صبر، حلم و ایستادگی حضرت متحیر بودند بنابراین مومنان باید با اقتدا به این امام در برابر مشکلات صبور باشد و بی‌تابی نکند.

صادقی یادآور شد: برخی از افراد با اندک مشکلات مادی دچار انحرافات فکری، خطی و ولایی می‌‌شوند و ایمانشان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین اقتدا به این امام بهترین راهگشا برای این افراد است.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول