اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار سفیر سریلانکا با معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان صورت گرفت

توسعه روابط تجاری ایران و سریلانکا از طریق هرمزگان

سرپرست حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی از هرمزگان به کشور سریلانکا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های نفتی و گازی باشد.

توسعه روابط تجاری ایران و سریلانکا از طریق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در دیدار سفیر سریلانکا و معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان که صبح امروز صورت گرفت؛ برای صادرات محصولات کشاورزی استان هرمزگان به سریلانکا توافق کلی حاصل و قرار بررسی جزئیات با مسئولان جهاد کشاورزی استان گذاشته شد.

سرپرست حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان در این نشست اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی از هرمزگان به کشور سریلانکا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های نفتی و گازی باشد که البته این مراودات بین دو کشور دارای پیشینه است.

لطیف صادقی اضافه کرد: هرمزگان در تولید پیاز، فلفل، گوجه فرنگی و بادمجان، مازاد مصرف کشت دارد که می‌توانیم این محصولات را در اختیار کشور دوست خود سریلانکا قرار دهیم.

وی گفت: عمده برداشت محصولات کشاورزی در استان هرمزگان در ماه‌های دی، بهمن و اسفند انجام می‌گیرد که با توجه به کمی زمان باید مذاکرات در یک چارچوب زمان‌بندی شده؛ هر چه سریعتر انجام و توافقات حاصل شود.

سفیر سریلانکا نیز در این دیدار بیان داشت: در سریلانکا یک پالایشگاه مخصوص پالایش نفت ایران وجود دارد که بسیار فعال بوده است.

فیصل راضین افزود: معتقدم خیلی زود می‌توانیم روابط تجاری دو کشور را گسترده کنیم که در این زمینه هرمزگان می‌تواند شروعی موفق برای این روابط باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و آب و هوای استان هرمزگان به کشور سریلانکا بسیار نزدیک است که این خود می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه ارتباط بازرگانان هرمزگان و سریلانکا باشد.

همچنین در سفر سفیر سریلانکا به استان هرمزگان تدارک مذاکراتی تخصصی برای واردات چای مرغوب سریلانکا به ایران با مدیران منطقه آزاد جزیره قشم دیده شده است.

دعوت سفیر سریلانکا از هیئت هرمزگانی برای شرکت در نمایشگاه صنعت، تجارت، سرمایه گذاری و توریست در سریلانکا و هم‌چنین اهدای کتاب الجهاد نوشته سفیر سریلانکا به معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان و متقابلا اهدای کتابی در خصوص فرهنگ ایران نوشته معاون برنامه‌ریزی استانداری به سفیر سریلانکا از حواشی این دیدار بود.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول