اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه حامیان ولایت مازندران:

برنامه‌مداری لازمه پیشرفت مازندران است

دبیر جبهه حامیان ولایت مازندران با اشاره به وجود ظرفیت‌های لازم برای توسعه همه‌جانبه مازندران توجه اساسی مدیران به برنامه‌مداری را لازمه پیشرفت استان دانست.

برنامه‌مداری لازمه پیشرفت مازندران است

کوروش گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود اظهار داشت: توسعه پایدار به روند رو به رشدی گفته می‌شود که تحت تاثیر عوامل بیرونی متوقف یا کند نشود.

دبیر جبهه حامیان ولایت مازندران بیان داشت: شاهدیم که به لزوم وجود فاکتورهایی مثل نیروی انسانی کارآمد، سرمایه، ظرفیت قانونی، شبکه حمل‌و نقل و ظرفیت‌های جغرافیایی برای دستیابی به توسعه پایدار اشاره می‌شود، اما مازندران با داشتن مقام سوم تعداد دانشجو در کشور، برخورداری از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران، خطوط ریلی، هوایی و دریایی و وجود کوه، دشت‌های حاصلخیز و دریا دارای تمامی موارد ذکر شده به‌عنوان عوامل توسعه است پس باید دلیل توسعه نیافتگی استان را در جای دیگری جستجو کرد.

وی به گزینشی عمل کردن به قانون در برابر سرمایه‌گذاران و حتی در نظر گرفتن منافع فردی و منطقه‌ای به‌ جای منافع استانی و ملی اشاره کرد و ادامه داد: کشیدگی مازندران سبب تفاوت‌های زبانی و فرهنگی در محور شرق به غرب می‌شود و از سوی دیگر در راستای شمال به جنوب نیز شاهد اختلاف فرهنگی و اجتماعی بین مناطق جلگه‌ای و مرتفع استان هستیم و این مسئله می‌تواند در اجرای یکسان قانون، اخلال ایجاد کند.

گرجی افزود: این امر را به‌خوبی در بین باورهای توده مردم استان نیز می‌توان مشاهده کرد و برای پایدار بودن توسعه باید به گونه‌ای عمل کرد که کشیدگی استان و دوری از مرکز استان، مانع سرمایه‌گذاری محسوب نشود و هر بخش از استان میزبان یک صنعت اشتغال‌زا باشد.

این مسئول ادامه داد: از جمله این صنایع می‌توان به نفت و گاز، ذوب‌آهن، توریسم درمانی، خودرو، توریسم‌دریایی، توریسم جنگل، کشاورزی، شیلات، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی پتروشیمی، نرم‌افزار و آی‌تی و الکترونیک مخابرات اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه جداگانه به هری ک از این‌گونه موارد، اشتغال‌زایی و توسعه یک منطقه خاص از استان را در پی دارد.

گرجی با تاکید بر ضرورت توجه لازم به محیط زیست گفت: نباید از ذهن دور داشت که توسعه نباید منجر به نابودی محیط زیست شود بلکه مدیریت واقعی این است که این دو را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: انجام این کار سخت نیست کافی است از کشورهای دیگری که با دارا بودن اقلیم مشابه، این صنایع را توسعه داده‌اند الگو گرفته و این الگو را با مد نظر داشتن مبانی مذهبی و اجتماعی خودمان بومی کنیم.

گرجی با تاکید بر ضرورت توجه به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مازندران افزود: این ویژگی‌های منحصر به فرد در این راه به ما کمک می‌کنند.

وی در پایان ابراز داشت: نیاز مردم کشورهای عربی و مسلمان همسایه به گذراندن اوقات فراغت در ساحل و نواحی سرسبزی که شرعیات اسلامی در آنها رعایت می‌شود، ویژگی‌های خاص دریای مازندران از نظر نمک کم و این حقیقت که خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود، ذخایر عظیم نفت و گاز شمال، وجود معادن آهن، توسعه علوم نرم‌افزاری و یا پزشکی در استان از جمله این موارد منحصر به‌فرد مازندران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول