اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

بی‌تاثیری دلال بازی در قیمت مرغ / قیمت نهاده‌ها دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: دلال‌بازی در افزایش قیمت مرغ تاثیری نداشته است بلکه عرضه مرغ و تولید آن دچار مشکل شده است.

بی‌تاثیری دلال بازی در قیمت مرغ / قیمت نهاده‌ها دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ است

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد:  افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شده تا قیمت تمام شده گوشت مرغ افزایش چشم‌گیری داشته باشد و به این دلیل بخش ایفای نقش دلالان در بازار مرغ کشور منتفی است.

وی افزود: این روند صعودی قیمت مرغ در کشور ادامه‌دار خواهد بود و اصلا ربطی به دلال‌بازی در بازار ندارد و تنها به کاهش تولید و افزایش قیمت تمام شده ربط دارد.

پاپی‌زاده تاکید کرد: بسیاری معتقدند که یک شبه پرورش دهندگان مرغ در ایران سود بسیار زیادی کرده‌اند در صورتی که همه این اختلاف قیمت در ماه‌های گذشته به خرید نهاده‌های دامی صرف شده و یک ریال به جیب تولید کننده نرفته است، بلکه واسطه‌ها در عرضه نهاده‌های دامی بیشترین میزان سود را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: افزایش قیمت در بازار کاهش عرضه را باعث نشده است و به این دلیل باید اجازه داد تا ذخیره‌سازی گوشت مرغ به صورت آزاد انجام شود.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه دولت از مصرف کننده حمایت کند، گفت: دولت باید از کاهش هزینه‌های در تهیه نهاده‌های دامی قمیت مرغ را در کیلویی 55 هزار ریال تثبیت کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت در این بخش باید با پرداخت یارانه تولید به مرغداران از این بخش حمایت کند تا بتوان قیمت مرغ را در بازار ثابت نگهداشت و امیدی به سودآور بودن تولید مرغ در کشور داشت.

وی تاکید کرد: باید با تثبیت قیمت مرغ تلاش کرد تا هم از مصرف کننده حمایت شود و هم به نحوی این قیمت تثبیتی تعیین شود که تولید کننده برای تولید‌ها بعدی رمق کار کردن داشته باشد.

انتهای پیام/72006/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول