اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد

نیاز 3 هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی 318 واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به صدور 318 فقره جواز تأسیس راه‌اندازی واحدهای صنعتی استان گفت: این طرح‌ها به 3 هزار و 628 میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارند.

نیاز 3 هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی 318 واحد صنعتی

پیمان اسراری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: صدور جواز تأسیس در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طبق بخشنامه‌های جدید به روز شده است.

وی افزود: با تدابیر جدید اتخاذ شده حوزه وزارتی، مشکلات عدیده سرمایه‌گذاری مرتفع و با بهبود وضعیت و فضای نو سازمان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از صدور 318 فقره جواز تأسیس برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی استان کردستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: برای این کار سرمایه‌ای 3 هزار و 628 میلیارد و 53 میلیون ریالی لازم است.

اسراری با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال در شهرستان سنندج 169 فقره جواز صادر شده است، گفت: در شهرستان سقز 45 جواز، کامیاران 31 فقره، مریوان 16 فقره، قروه 15 فقره، دهگلان 15 فقره، بانه 11 فقره، بیجار 9 فقره و شهرستان دیواندره نیز چهار فقره جواز را‌ه‌اندازی واحدهای صنعتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد جوازهای صادر شده هفت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 درصد رشد و میزان اشتغال پیش‌بینی شده هم دو درصد افزایش داشته است، یادآور شد: در سال 91 در حدود 180 جواز تأسیس با پیش‌بینی 3 هزار و 150 شغل صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به اهمیت اشتغالزایی، فرصت‌های شغلی پیش‌بینی شده واحدهای صنعتی که در سال‌جاری مجوز آنها صادر شده است، توان ایجاد سه هزار و 184 شغل را دارند.

اسراری با بیان اینکه بیشترین صدور جواز تأسیس، طرح و توسعه در گروه صنعتی کانی‌های غیرفلزی با 116 فقره بوده است، گفت: در گروه صنعتی لاستیک و پلاستیک 34 فقره، در گروه صنعتی چوب و محصولات چوبی 22 فقره و در گروه صنعتی محصولات فابریکی 18 فقره جواز صادر شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم و فراهم آمدن زمینه فعالیت برای تلاشگران عرصه صنعت کشور و به‌ویژه کردستان، بستر رشد و توسعه هر چه بیشتر این استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول