اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

هدف امام هادی (ع) مبارزه با ظلم در جامعه بود

امام جمعه قصرشیرین گفت: هدف امام هادی (ع) مبارزه با طاغوت و ظلم در جامعه بود و فرهنگ ولایت‌مداری و دفاع از میراث اسلامی را به پیروانشان می‌آموختند.

هدف امام هادی (ع) مبارزه با ظلم در جامعه بود

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به‌مناسبت میلاد امام علی‌النقی‌الهادی (ع) اظهار داشت: امام هادی (ع) همان‌طور که از نام و لقب مبارکشان پیداست پاک بودند و این صفتی نورانی است که خداوند در وجود با برکت ایشان نهاده است.

ملکی افزود: این امام همام از مهم‌ترین مسائلی که بر آن تاکید فراوان داشتند، هدایتگری در جامعه اسلامی بود و تمام سعی و تلاششان بر تحقق این امر بود.

امام جمعه قصرشیرین تصریح کرد: هدف امام هادی (ع) مبارزه با طاغوت و ظلم در جامعه بود و به‌ همین دلیل متوکل موقعیت خود را در جامعه خطرپذیر دانست و امام (ع) را به بغداد خواند.

به گفته ملکی، امام هادی (ع) فرهنگ ولایت‌مداری و دفاع از میراث اسلامی را به پیروانشان می‌آموختند و این امر خشم والیان حکومت را برافروخت.

این مسئول در خصوص دانش والای امام هادی (ع) خاطرنشان کرد: این امام (ع) دارای علم لدنی بودند یعنی علمی که به پروردگار متصل بود و ایشان جلوه کامل صفات الهی بودند و علوم دینی را تمام و کامل می‌دانستند.

وی عنوان کرد: امام هادی (ع) در میان سفارش‌هایی که به ‌پیروان خود می‌کردند، همواره بر دوری از حسادت و لجاجت تاکید داشتند و نیز توصیه می‌کردند هر فردی در زمان خود باید عالم به دین الهی باشد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول