اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج ایثار و فداکاری صورت می‌گیرد

40 میلیون ریال پاداش اهداکنندگان کلیه به بیماران دیالیزی آذربایجان غربی

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی به منظور ترویج ایثار و گذشت میان خانواده‌ها، از پرداخت 40 میلیون ریال پاداش نقدی به اهداکنندگان کلیه به بیماران دیالیزی استان خبر داد.

40 میلیون ریال پاداش اهداکنندگان کلیه به بیماران دیالیزی آذربایجان غربی

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حمایت از بیماران از کارهای خداپسندانه‌ای است که در دین مبین اسلام نیز بر آن تأکید شده است.

وی با اشاره به احساس نیاز مبرم به اهدای کلیه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: روزانه بیماران کلیوی متعددی در جریان دیالیز مشقت و رنج بسیاری را متحمل می‌شوند و از نبود کلیه سالم رنج می‌برند.

وی ضمن تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در میان خانواده‌ها، تصریح کرد: اقوام درجه اول هر بیمار بهترین گزینه‌ها برای اهدای کلیه به فرد بیمار محسوب می‌شوند.

اشتری ضمن انتقاد برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به این مسئله، خاطرنشان کرد: به منظور ترویج و گسترش این فرهنگ میان خانواده‌ها، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی برنامه تشویقی ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی از پرداخت پاداش 40 میلیون ریالی به افراد داوطلب اهدای کلیه به اقوام درجه اول خود خبر داد و افزود: با این اقدام در نظر داریم اقوام درجه اول بیماران کلیوی به اهدای کلیه تشویق شوند تا بیماران دیالیزی از درد و رنج بیماری رها شوند.

وی تصریح کرد: به این منظور مبلغ 30 میلیون ریال از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان و مبلغ 10 میلیون ریال از سوی دولت به افراد واجد شرایط اهدا می‌شود.

اشتری بر لزوم فرهنگ‌سازی بیش‌تر در این زمینه تأکید کرد و افزود: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی میان خانواده‌ها و خویشاوندان برای کمک به درمان بیماری نزدیکان آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول