اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم تبیین وظایف و حقوق زنان در جامعه

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم آشنایی زنان با حقوق خود تاکید کرد و گفت: می‌طلبد زنان آشنایی کامل با حقوق خود داشته باشند و زمینه برای شکوفایی خود در سطح جامعه را فراهم کنند.

لزوم تبیین وظایف و حقوق زنان در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی روز خانواده به همت امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور کارشناسان بانوان ادارات و به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید امامت و ولایت به کلیه هم‌استانی‌ها و حاضران در جلسه اظهار داشت: در جامعه اسلامی هنوز این باور وجود ندارد که زنان هم‌سطح با مردان هستند و هیچ‌گونه تبعیضی در بین آن‌ها وجود ندارد.

محمدی با بیان این‌که میزان و معیار برتری و جایگاه حقیقی و حقوقی افراد تنها تقوا است، گفت: هیچ تفکیکی بین زن و مرد وجود ندارد و تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که تفاوتی در وجدان اخلاقی، فطرت الهی و دانش و دیگر خصوصیات زن و مرد وجود ندارد، گفت: شیطان را دشمن مشترک انسان‌ها معرفی کردند و تنها به زن یا مرد اختصاص داده نشده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به این‌که تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد شایسته است بانوان همواره وارد صحنه‌ شوند چراکه برابری بین زن و مرد یکی بوده و باید این اصل مهم را در جامعه نشر داد از این‌رو زنان باید برای تبیین و نهادینه کردن این امر در جامعه همت کنند.

وی با تاکید بر این‌که اولین مولفه برای تبیین و نهادینه کردن برابری زنان و مردان در جامعه آشنایی و شناخت با حقوق زنان است که این امر در بین جامعه زنان وجود ندارد، گفت: براساس باورهای سنتی و گذشتگان عمل می‌کردیم به گونه‌ای که زن تحقیر شدن را در خود احساس می‌کرد.

محمدی با بیان این‌که نقش زنان در جامعه نقش کلیدی و اساس یک جامعه است، گفت: نقش زنان در جامعه بسیار مهم و اساسی است از این‌رو اگر زمینه ابطال در جامعه ایجاد شود نقش زنان نیز زیر سئوال می‌رود و توجه به این اصل مهم و ضروری است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انسان‌سازی بعد از پیامبران را از نقش و وظایف زنان عنوان کرد و گفت: می‌طلبد زنان آشنایی کامل با حقوق خود داشته باشند و زمینه برای شکوفایی زنان در سطح جامعه را فراهم کنند.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول